/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Frame til at forsvinde???
Fra : trippler1985
Vist : 371 gange
40 point
Dato : 08-01-04 00:50

Har brugt nedestående:

<FRAMESET rows=12%,* frameborder="0">
<FRAME NAME="1" SRC="indhold_1.html" SCROLLING="no">
<FRAMESET cols=20%,* frameborder="0">
<FRAME NAME="2" SRC="indhold_5.html" SCROLLING="no">
<FRAME NAME="3" SRC="indhold_6.html" SCROLLING="auto">
</FRAMESET>

men jeg kan se rammerne, og kan ikke få dem til at forsvinde... help please

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 08-01-04 01:00

sådan vil jeg mene

<FRAMESET rows="12%,88%" frameborder="0">
<FRAME NAME="1" SRC="indhold_1.html" SCROLLING="no">
<FRAMESET cols=20%,* frameborder="0">
<FRAME NAME="2" SRC="indhold_5.html" SCROLLING="no">
<FRAME NAME="3" SRC="indhold_6.html" SCROLLING="auto">
</FRAMESET>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-04 01:03

Jeg prøvede lige din kode og den fungerede, mon ikke du skal opdatere.
Spørgsmålet går vel på at du kan se rammernes kanter ikk'?

Kommentar
Fra : trippler1985

Dato : 08-01-04 01:05

Nope.... hjalp ikke

Kommentar
Fra : trippler1985

Dato : 08-01-04 01:07

>> BjarneD

Tror jeg.... har aldrig leget med HTML før.... gør det nok heller ikke igen *lol*
men hvordan får man så den til at forsvinde???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-04 01:19

Du har sat frameborder til "0" hvilket skulle fjerne kanterne, men når du selv fortæller, at du er helt "grøn" så kunne der være rigtigt mange små problemer der skal besvares for at forstå hvad du laver.
Da koderne er sat meget rigtigt op og der er endda * ved kolonnebredde så sidder du jo nok med et html program der kan generere koder for dig. HVILKET????
Når jeg skriver opdater så er det fordi programmet gemmer det du har lavet i en "hukommelse",og derfor skal man lave en opdatering på visningen for at se ændringerne. Kigger du efter ændringerne i intern browser eller din webbrowser (ekstern).
Hvad med at prøve HTML kurset her på kandu?

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 08-01-04 01:23

BjarneD >> jeg vil mene at der manglede 2 stks "" for at afslutte værdien

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-04 01:29

buch78>> hjælp mig lige på vej det er sent

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-04 01:32

jeg ser det, foran og efter kolonnebredde

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-04 01:34

der skal være "foran og bagefter bredde og højde angivelsen i frameset rows og frameset cols som angivet i første linie hos buch78

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-04 01:38

Denne er plukket ud fra en kørende side via vis kilde:
(citat)<frameset framespacing="0" border="0" frameborder="0" cols="130,84*">
<frame name="venstre" scrolling="no" target="main" src="left.htm" marginwidth="5" marginheight="5">
<frameset rows="56,*">
<frame name="top" target="h-nederst" scrolling="no" src="top.htm">
<frame name="main" src="velkommen.htm" scrolling="auto" marginwidth="10" marginheight="10" target="main">
</frameset>
<noframes>
(/citat)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-04 01:39

Citat
<frameset framespacing="0" border="0" frameborder="0" cols="130,84*">
<frame name="venstre" scrolling="no" target="main" src="left.htm" marginwidth="5" marginheight="5">
<frameset rows="56,*">
<frame name="top" target="h-nederst" scrolling="no" src="top.htm">
<frame name="main" src="velkommen.htm" scrolling="auto" marginwidth="10" marginheight="10" target="main">
</frameset>
<noframes>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-01-04 01:40

Hej trippler1985
Jeg mener det skal se sådan ud:

<FRAMESET rows="12%,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<FRAME NAME="1" SRC="indhold_1.html" SCROLLING="no">
<FRAMESET cols="20%,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<FRAME NAME="2" SRC="indhold_5.html" SCROLLING="no">
<FRAME NAME="3" SRC="indhold_6.html" SCROLLING="auto">
</FRAMESET>

Så skulle du ikke kunne se rammerne.
God fornøjelse
bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-04 01:41

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-04 01:46

du har noget der bentjuul, men om der står "no" eller "0" har vist ikke større betydning

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-01-04 02:00

->BjarneD
Det er muligt at det ikke har større betydning, men jeg bruger et af de bedste programmer til at creere frameset med, og det laver kildekoden som jeg har beskrevet og det er et program der laver meget enkelte koder. Jeg har efterhånder lavet en del frameset til mine fire hjemmesider og de har altid virket på denne måde.

bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-01-04 10:31

Et eller andet sted mangler der en </FRAMESET> for at afslutte det ene af de 2 <FRAMESET> tags

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 40 point
Dato : 08-01-04 16:06

->molekyle
Det har du ret i, men jeg har kun forholdt mig til spørgsmålet "at rammerne ikke skal ses", jeg formoder at trippler1985 kun har sendt den kode han var i tvivl om. Den færdige kode vil se således ud:

<FRAMESET rows="12%,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<FRAME NAME="1" SRC="indhold_1.html" SCROLLING="no">
<FRAMESET cols="20%,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<FRAME NAME="2" SRC="indhold_5.html" SCROLLING="no">
<FRAME NAME="3" SRC="indhold_6.html" SCROLLING="auto">
</FRAMESET>

bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : trippler1985

Dato : 08-01-04 23:43

Tak bentjuul... Nu kan selv jeg følge med ;)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-01-04 07:33

Selv tak trippler1985, og god fornøjelse.

bentjuuk