/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Møbelsnedker - hvor er det bedst?
Fra : cga
Vist : 759 gange
40 point
Dato : 19-03-02 12:22

Hej
Jeg er færdiguddannet industriel designer til sommer 2002. Jeg kunne godt tænke at specialisere mig i møbler, men er ikke god til at arbejde med træ. Jeg vil gerne læse videre i Århus eller København! Jeg vil gerne vide, om der er nogen, der kan anbefale en videreuddannelse, hvor jeg vil lære at arbejde med træ, så der ikke kun er fokus på maskinerne til bearbejdning, men mere detaljerne og finpudsningen. Uddannelsen må max. tage to år.
På forhånd tak - mvh Christina.

Accepteret svar
Fra : kjeldgaard

Modtaget 50 point
Dato : 19-03-02 12:39

Hej Christina,

Fandt nogle sider vedr. møbelsnederuddannelsen generelt:
http://tib.dk/default.asp?ID=183
http://www.traeuddannelser.dk/side2.html

men den udannelse tager mere end 3 år, og det var du jo ikke interesseret i. Hvis jeg var dig, ville jeg gå en alternativ rute ind i træ-verdenen: Gå ind på www.krak.dk / avanceret søgning / kryds af i "firmaer", vælg område "hovedstadsomårdet" og skrive f.eks. "møbelsnedker" i søgeordet.
Det kommer der en pæn liste ud af. Med den i hånden ville jeg ganske enkelt kontakte firmaerne et efter et og høre om du var interesseret i at tage en snak om en uddannelsesordning for dig. Det skulle undre mig, om ikke enhver prducerende træ-virksomhed ville klappe i hænderne over at få en industriel designer ind i folden.Du vil naturligvis kunne bidrage med ny viden hos dem og dermed kan begge parter få udbytte af aftalen.

Ide?? God vind!

m.v.h. kjeldgaard )))

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-03-02 15:41

hejsa Christina !
måske er det modelsnedker du tænker på !
læs på følgenden links
http://www.industriens-uddannelsesguide.dk/uddguide/init_frameset.php3?sel=u
ddannelser

men det kunne også være møbelsnedker som du selv skriver, jeg er selv
uddannet maskinsnedker, og har den erfaring efter at have arbejdet sammen
med møbelsnedker, at de kun var en flok montage arbejdere efterhånden- hvor
de stod for pudsning, lakering, og ja faktisk meget af deres arbejde kommer
mere og mere til at ligne- maskinsnedker arbejde, hvorfor der da også har
været en forslag om sammenlægning mellem de to udd.
man kan dog være heldig at støde ind i firmaer - som stadig laver møblerne
efter de gamle normer, dvs med sav - men tror du skal lede længe
efterhånden.
men hvis du skulle få lyst til møbelsnedker udd .- skulle skive tekniske
skole, efter hvad jeg hørte i træindustrien dengang jeg arbejde der for et
år tid side - være en af de bedste , dvs langt fra dine ønsker om sted.
http://www.skivets.dk/
hvis du snakker med dem - vil de altid være behjælpligt - med nærmere
oplysninger om steder, samt evt om alternative til dem.

prøv evt industiens uddannelses guide
http://www.industriens-uddannelsesguide.dk
hvor de kan søge lidt på uddannelserne.

Håber du finder ud af noget

Hilsen stud.ing - Torben Ruby

"cga" <cga.news@kandu.dk> wrote in message
news:M0Fl8.8098$FT.302525@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Jeg er færdiguddannet industriel designer til sommer 2002. Jeg kunne
> godt tænke at specialisere mig i møbler, men er ikke god til at arbejde
> med træ. Jeg vil gerne læse videre i Århus eller København! Jeg vil
> gerne vide, om der er nogen, der kan anbefale en videreuddannelse, hvor
> jeg vil lære at arbejde med træ, så der ikke kun er fokus på maskinerne
> til bearbejdning, men mere detaljerne og finpudsningen. Uddannelsen må
> max. tage to år.
> På forhånd tak - mvh Christina.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-03-02 15:47

> Jeg vil gerne læse videre i Århus eller København! Jeg vil
> gerne vide, om der er nogen, der kan anbefale en videreuddannelse

jeg tror at det bedste du kan gøre er at tage et par år som designer på en
møbelfabrik.
vælg en som har et sortiment der passer dig og frem for alt lav mange
skister, opslag, ideudkast.
herefter vil du vide hvad du præcis vil med din fremtid.

held og lykke, måske bliver du kendt.

stephen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-03-02 11:54

Christina:

>> Jeg vil gerne læse videre i Århus eller København! Jeg vil
>> gerne vide, om der er nogen, der kan anbefale en videreuddannelse

stephen frederiksen skrev:

>jeg tror at det bedste du kan gøre er at tage et par år som designer på en
>møbelfabrik.

Gruppen hører gerne fra dig, hvis du bliver involveret i at lave
videnSKABE.

MVH

Niels Foldager