/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Java-applet
Fra : rinarina
Vist : 441 gange
20 point
Dato : 04-01-04 14:11

Hejsa.

Jeg vil vise en lille java-applet på min hjemmeside; den genererer en menu bestående af tekst.
Spørgsmålet er om alle brugere vil kunne se den, eller skal man have installeret java på sin computer for
at kunne køre en java-applet?

Mange hilsner
Rina.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 04-01-04 14:14

Hej Rina

Det sidste er afgjort problemet ved at lave Java-applets, fordi du så er afhængig af at dine besøgende har enten Sun's eller Microsofts Java (den de kaldte "Virtual Machine")...

Java er client-side, mens f.eks. PHP og ASP er server-side (det sidste betyder at eksekveringen sker på serveren folk besøger)...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : rinarina

Dato : 04-01-04 14:17

Ok - vil du så mene det er bedre at undgå java-appletten og finde på noget andet i stedet?
Hilsen

Rina

Kommentar
Fra : rinarina

Dato : 04-01-04 14:18

Jeg har nemlig en forestilling om at de fleste brugere i dag kan eksekvere java på deres computere som standard - men måske tager jeg fejl?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-01-04 14:21

Undskyld jeg blander mig, men har alle ikke efterhånden fået java virtuel machine installeret.
Jeg bruger gladeligt java applets til både menuer og andre sjove ting og ingen klager.

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 30 point
Dato : 04-01-04 14:25

Jamen, fuldkommen enig. De fleste har det også i kraft af deres netbank. Det er jo ikke noget stort krav at stille i dag efterhånden.

Man skal blot være klar over forskellen. Evt. lave en link i bunden af din forside hvor teksten er: "Klik her, hvis du IKKE har JAVA" (og så måske en direkte til Sun's Java, hvis de vil hente det!)

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

PS: Bjarne -- alle er velkomne.

Godkendelse af svar
Fra : rinarina

Dato : 04-01-04 14:27

All right - Tusind tak for svaret Henrik!

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 04-01-04 14:33

Hej Rina

Var kun glad for jeg kunne hjælpe..

Kommentar
Fra : rinarina

Dato : 04-01-04 14:34

Det kunne du i hvert fald - jeg tror at jeg for en sikkerheds skyld vil finde en alternativ løsning.
Just in case... ;)