/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook 2002?
Fra : food_life
Vist : 570 gange
20 point
Dato : 16-03-02 09:32

Er det muligt i outlook 2002 at sætte en opgave i kalenderen samtidig med at en ny opgave defineres i opgavelisten?

Accepteret svar
Fra : dimmerdk

Modtaget 20 point
Dato : 20-03-02 16:28

Desværre nej, kalender og opgaver er 'forskellige mapper'

Den nemmeste måde at få beviset på min påstand er at gå til "filer>mappe>ny mappe" i outlook og set at en mappe kun kan have en type indhold.

MEN jeg vil ikke afvise at man i VBscript kan lave en "macro" som kan oprette både en opgave og et entry i din kalender.

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 20-03-02 17:16

Tak for svaret dimmerdk.

Kommentar
Fra : dimmerdk

Dato : 21-03-02 08:41

Selvtak, jeg har fundet et script som kan finde ud af at manipulere med Outlook, det hedder shout.wsf, det kan vise/gemme outlook, det sammen med et af de utallige DDE eksempler, burde kunne kobineres til noget fornuftigt du kan bruge....

Shout.wsf start :
-------------------------------------------------------
<?xml version="1.0"?>
<package>
<comment>
This script will show or hide MS Outlook
Click it once and Outlook is visible. Click it again, and it's out of the way!

For more scripts like this, visit http://www.wshscripting.com
</comment>
<job id="shout">
<reference id="1" guid="{00062FFF-0000-0000-C000-000000000046}" version="9.0"/>
<object id="Application" progid="Outlook.Application"/>
<script id="shout" language="JScript">
<![CDATA[

try
{
var ol = GetObject('', 'Outlook.Application');
}
catch (e)
{
var ol = WScript.CreateObject('Outlook.Application');
}
var ns = ol.GetNameSpace("MAPI");

try
{
if(ol.Explorers.Count > 1)
{
ol.ActiveExplorer.Close();
}
else
{
ol.ActiveExplorer.Display();
ol.Explorers.Add(ns.GetDefaultFolder(6),0);
}
catch (e)
{
ns.GetDefaultFolder(6).Display();
}

]]>
</script>
</job>
</package>
-------------------------------end shout.wsf----------------------------------