/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
meningen med livet
Fra : reve
Vist : 615 gange
32 point
Dato : 27-12-03 16:27

hvad er meningen med livet?

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 42 point
Dato : 27-12-03 16:31

>Reve

Det har tidliger været drøftet på Kandu, og der er selvfølgelig mange holdninger til dette meget store spørgsmål.

Jeg mener nu som tidligere, at den mening livet har, er den du selv skaber - Så du har et stort ansvar på dine skuldre.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-12-03 16:32

Hej
Spise - drikke vokse op og dø..
På vejen sørge for at arten viderføres...
Hvis man blandet begrebet gud ind i billede... er det kun troen der indtil vidre sætter grænsen for hvad man kan mene - meningen er.
Hvorfor er du kommet i tvivl om dette ?
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : reve

Dato : 27-12-03 16:37

tak, for svaret Ram. Du har ganske ret!!! Mit liv er meget enklere nu

Godkendelse af svar
Fra : reve

Dato : 27-12-03 16:38

Tak for svaret ram2.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 16:42

>Reve.

Hvis mit enkle svar kunne skabe klarhed hos dig, så er jeg meget glad.

Pøj pøj - Livet er skønt, bare du husker at elske nogen

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-12-03 17:00

---------Ganske enig med ram.......

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-03 17:40

Meningen er døden som følge.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 17:43

>Teil

Sikke noget vrøvl - Meningen med livet er IKKE døden - Om igen Teil.......

Ram

Kommentar
Fra : reve

Dato : 28-12-03 01:35

Tja, kære Teil.... dette var et spørgsmål, stillet af et af vore pragtfulde børnebørn !

Han skal konfirmeres næste år...... og LIVET, det, der er ham givet, det både værdsætter og elsker han !!!!!

Altså er en bedstemoder mere end glad for, hun nu i en stille stund kan sige : TAK ... også til Birgitta.
P. S. til Ram : JA.... han er både elsket,- og elsker !!
Mange hilsner fra Reve, der er så lykkelig, at have et barnebarn hos sig ! Ikke bare et barnebarn,- men en pragtfuld dreng, der tænker over livets store spørgsmål !