/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejlmeddellelese i Windows 2000
Fra : skroeder
Vist : 402 gange
100 point
Dato : 21-12-03 14:09

Hej.
Jeg får ofte en fejlmeddelelse når jeg er på nettet. Den skriver" svchost.exe har genereret en fejl og lukkes af windows. Programmet skal genstartes. Der op rettes en fejllog.". Håber der er nogle der kan hjælpe mig.
På forhånd Tak.
JSJ

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 110 point
Dato : 21-12-03 14:11

Du har fået besøg af blaster ormen eller en variant

1. Klik start og klik kør
2. Skriv i feltet : shutdown -a

så genstarter den ikke mere

luk først Dcom http://grc.com/files/DCOMbob.exe
Kør det, tryk på fanebladet "DCOMbobulate me" tryk på "Disable DCOM" og genstart
læs mere om dcom her : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Windows har nogle huller, som blaster og andre vira angriber igennem,
de kan lukkes ved at hente 1 update og SP1 :

blaster sikkerhedsbristen : http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/ms03-026.asp
sp1 : http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84

Så er der lukket af for yderligere angreb af blasterormen,

Prøv først at slette blasterormen med stinger http://vil.nai.com/vil/stinger/ det sker engang i mellem at stinger ikke finder den, så må vi ty til hijackthis.

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :     http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

Kommentar
Fra : mkynde

Dato : 21-12-03 14:34

Hej Arlet

Jeg har også problemer med at svchost bruger alt cpu'en har kørt adware program, ligger lige en logfil fra hijackthis ud. (er kommet til at slette et par stykker)

Håber du vil kigge på den.

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\GhostStartTrayApp.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Password Manager\AcctMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\PROGRA~1\INTERN~2\IDMan.exe
C:\WINDOWS\System32\taskmgr.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Palm\HOTSYNC.EXE
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\GhostStartService.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
F:\MP3\Anne\Rem\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [GhostStartTrayApp] C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\GhostStartTrayApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AcctMgr] C:\Programmer\Norton SystemWorks\Password Manager\AcctMgr.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~2\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [IDMan] C:\PROGRA~1\INTERN~2\IDMan.exe /onboot
O4 - Startup: HotSync Manager.lnk = C:\Programmer\Palm\HOTSYNC.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Download All Links with IDM - C:\PROGRA~1\INTERN~2\IEGetAll.htm
O8 - Extra context menu item: Download with IDM - C:\PROGRA~1\INTERN~2\IEExt.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2003120501/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37931.4093402778
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/danskesikker/BG/DanskeSikker.cab

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 21-12-03 14:38

mkynde -> Hvis du har slettet et par stykker, skal jeg se en ny log.

Men i en ny tråd for ellers er det umuligt at skille ad, men skal nok kigge på den, når du opretter en ny tråd

Kommentar
Fra : mkynde

Dato : 21-12-03 14:42

Det er den sidste nye log. Hvad mener du med i ny tråd? Er ikke helt inde i alt pc terminologi.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 21-12-03 14:46

Du skal oprette et nyt spørgsmål hvor du lægger loggen.

Dette her er Skroeder´s spørgsmål/tråd..

Ude i venstre side under emner kan du stille et spørgsmål

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 21-12-03 18:55

<<<arlet
svchost er en microsoft system fil til win2000
Hvorfor skulle denne fil være en virus ?????
Jeg imødeser dit svar med spænding??????
JMS

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 21-12-03 19:05

Har lagt svar i den anden tråd

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 05-01-04 19:26

Dit spørgsmål er stadig åbent.
Måske kan du ikke bruge nogen af de svar du har fået.
Fortsæt dialogen, hvis du ikke er tilfreds.
Jeg trækker mig ud af dette spørgsmål, og læser derfor ikke flere indlæg her.

mvh
jms

Godkendelse af svar
Fra : skroeder

Dato : 17-04-04 11:43

Tak for svaret arlet.