/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Genterapi
Fra : Prins
Vist : 379 gange
40 point
Dato : 19-12-03 21:00

Jeg har før stillet dette spørgsmål, men det kom så under regilion, hvor det måske ikke var det bedste sted, men mit spøgrsmål er: Hvad syntes i om genteknologi? Hvor syntes i at den føre os hen og hvad er den præsist godt for?
Er ved at skrive en projektopgave omkring ggenterapi, og syntes derfor det kunne være spændene, at få nogle andres meninger omkring det.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 50 point
Dato : 19-12-03 21:04

Jeg tror vi kan slippe for usmagelige organtransplantationer i fremtiden.

Godkendelse af svar
Fra : Prins

Dato : 19-12-03 21:07

tak for svaret..du kom med din egen mening, men er det det eneste du mener man ka bruge genteknologi til? Syntes du ik det er for meget at man laver så mange forsøg med dur, pga. genteknologi?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-12-03 21:23

Forsøg på dyr og mennesker må ikke ske.
Respekten for livet må ikke krænkes.
Vi må ikke glemme de forsøg på mennesker der skete under anden verdenskrig.
Godtnok ikke genteknologi men forsøg som lægevidenskaben drager nytte af.
Jeg ser ikke genteknologi som noget faretruende.
Men forskere som morer sig uden tanke på konsekvenserne er farligere.