/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Andet udvikling / Spørgsmål
10  pallebhan.. 320
Hjælp til en hjemmeside...
Fra : Lasse_Madsen
Vist : 330 gange
12 point
Dato : 19-12-03 14:22

Nu har jeg endelig fået min hjemmeside op at køre, og jeg valgte den gratis version af www.1go.dk men jeg har fået lavet noget forkert, for inde på http://jul2.1go.dk/ny-side.htm når man har udfyldt det, kommer det, og man vil sende en e-mail, og det vil jeg helst ikke have...

Hvordan får jeg lavet det???
Jeg vil også gerne have, at man kan oploade billeder, så de kommer med i e-mailen, som den skal sendes i...

Hvis det skal laves i PHP eller andet, vil jeg gerne have hele siden, hvis det kan lade sig gøre...

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 22 point
Dato : 19-12-03 14:34
Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 19-12-03 14:47

Jeg tænkte nu på, om billedet også kunne komme med i e-mailen i stedet for, at den ligger sig på serveren...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-03 15:07

Dér må jeg melde pas, men er det ikke ulige nemmere at skrive på siden :

Kode
Hvis du vil sende et billede, da kontakt <a href="mailto:MIN@EMAIL.DK">mig</a>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 19-12-03 15:11

Jo, det er det nok, men så er det bare, om det første kan laves...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-03 15:38

Muligvis, men jeg er nu aldrig stødt på en side, hvor man mailer et billede i en form. Enten uploader man sin fil eller også mailer man tekst. Jeg prøver lige at tøffe lidt rundt og se om der skulle findes en sådan side.

Ses... </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-03 15:43

Det var sgu hurtigt fundet : http://www.nikonians.org/html/contests/contest_post_form.html

Så det kan altså godt la' sig gi' sig. Snuser lige lidt rundt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-03 15:45

Kikkede på koden og nikon bruger sørenjense mig en alm. mailto: som jeg skrev længere oppe. Sikkert fordi; andet ikke kan lade sig gøre.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-03 15:48

Det er en to-trins rakket. Først beskriver man billedet og identificere sig. Dernæstr sender man en alm. mail. De kan så sammenholde fil oplysningerne for at sikre sig, det er det korrekte billede fra den korrekte bruger.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 19-12-03 15:51

Okay...
Kan man så ikke lave siden sådan, at den ikke anmoder om at sende en mail, og man så kan sende en e-mail med billedet ved siden af???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-03 16:01

..ikke forstået ??? Kan du uddybe det lidt? Prøv at forklare mig, hvad den besøgende skal kunne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 19-12-03 16:05

Hvis man går ind på siden og udfylder felterne, og trykker på send, kommer der en advarsels-besked op, der skriver, at dataerne er ved at blive sendt som email, og at de ikke er krypterede, og det er den, som jeg gerne vil have væk...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-03 16:12

Der er i tonsvis af denne slags javascript's her : http://www.javascript-2.com/email-form.html

Kik lidt på dem. I mellemtiden ser jeg, om ikke jeg kan finde lidt kode til dig med eksempler

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-03 16:15

Først lidt fra echoecho : http://www.echoecho.com/dk/jsforms.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-03 16:19
Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 19-12-03 16:24

Der sker det samme på min side, som der sker på http://www.script.dk/article.jsp?category=1,14&resourceId=685
at den anmoder om at sende en email...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-03 16:33

Jamen, det er også REN html og så kan det vist ikke gøres anderledes
Du havde nok haft større chancer for et brugbart svar, hvis du havde stillet spørgmålet i ASP eller PHP.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 19-12-03 16:40

Tak for hjælpen molokyle...
Jeg lægger spørgsmålet ind til dem, der har forstand på PHP...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-03 16:41

Da jeg ikke har en side der tillader serverside scripting har jeg ingen muligheder for at teste de forskellige ASP og PHP scripts for dig. Jeg bruger i øjeblikket en venindes computer da min egen er stået af. Derfor kan jeg heller ikke bare installere PWS.

</MOLOKYLE>