/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Gud og genterapien
Fra : Prins
Vist : 1221 gange
20 point
Dato : 17-12-03 15:20

Nu er det sådan at jeg skal til at skrive en projkektopgave, omkring gud og genterapi. Selvfølgelig har jeg min egen mening omkring, hvor jeg syntes genteknologien fører os hen, men jeg syntes også at det kunne være meget spændene at høre hvad andre syntes om genteknologi!

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 30 point
Dato : 17-12-03 16:02

Hej Prins... genteknologien er da en guds gave, men samtidigt et tveægget sværd. Det kommer helt og holdent an på hvordan det bruges... du er sikkert med på, hvad jeg mener.
Der er en årsag eller mening med alt, også genteknologien
Nu er genteknologi jo lidt ulden i kanterne, så du får lige den her at tygge på

Citat
Hvad er genteknologi?

Der findes ikke nogen enkel og klar definition på, hvad genteknologi er. Navnet genteknologi antyder jo, at det handler om gener og teknologi. Det virker derfor umiddelbart logisk, at forsøge at forklare begrebet dels ud fra teknologiens værktøjer dels ud fra teknologiens anvendelsesområde.

Kilde: http://www.netdoktor.dk/Sunderaad/fakta/genteknologi.htm
Her kan du finde mere omkring emnet. Ret så godt fortalt...

Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-12-03 16:04

NB: Fra same link... uanset holdningen - så:
Citat
Et er sikkert: genteknologien er kommet for at blive, og det er vigtigt med en saglig diskussion af, hvad vi vil med den, og hvor langt vi skal gå.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-03 19:12

Det er et spørgsmål om etik. Betragtes teknologien som et værktøj, er det dem der behersker dette værktøj, der har ansvaret for om det bruges i overensstemmelse med fællesskabets bedste. Hvad dette end måtte være

Jeg tror Nobel gjorde sig lidt de samme overvejelser. Set i bagklogskabens lys

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-03 19:13

Ps. Gud's rolle i denne sammenhæng er stærkt overdrevet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-12-03 19:25

Gud var også ment lidt ironisk
Helt enig med molo... en hammer kan bruges til mange andre ting end det den er fabrikeret til, ditto med denne nye teknologi.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-03 20:02

CLAN -> Jeg henviste nu ikke til dig, men til spørgeren

Jeg er lidt nysgerrig. Hvilken projectopgave og til hvad? Jeg mener, der kunne jo være nogle reliøse aspekter, siden spørgsmålet er stillet i Religion og ikke i Anden Videnskab ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-12-03 20:08

Ahhh! OK! Den må spørgeren så ud af busken med

Kommentar
Fra : Prins

Dato : 19-12-03 20:52

øhm, grunden til at mit spørgsmål er kommet ind under, religion er fordi, at jeg er ny herinde, og havde derfor ikke lige set, at det var det emne, mit spørgsmål blev sat ind under. Vil prøve at ligge mit spørgsmål ind under Anden Videnskab.
Så her ka jeg jo faktisk kun sige tak for tippet.. :)

Godkendelse af svar
Fra : Prins

Dato : 19-12-03 20:54

Tak for svaret CLAN.