/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Lave en GIF animation
Fra : CADmageren
Vist : 542 gange
200 point
Dato : 15-12-03 16:12

Hejsa

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man laver en animeret GIF sekvens udfra en række enkeltstående GIF filer.

Helst - naturligvis - en stump vb kode

Men også eventuelt en ActiveX komponent, der kan licensieres for en rimelig penge.

Jeg kan finde masser af Gif animatorer, men de har allesammen deres eget interface. Jeg skal have et hvor jeg selv kan automatisere hele processen.

Jeg ønsker at arbejde med GIF filer, fordi de skal være lette at vise på en hjemmeside.

/ Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-12-03 16:16

Hej
Det lider ikke rigtigt..
Der findes vist nok flere gennerrationer af gif, hvoraf de sidste at animerbare. Disse kræver ikke eget interface... Men skal blot insættes i f.eks et html dokument.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-12-03 16:18

Nå disse indsættes vil de blive afspillet.

Hvis du viser dem i et billedprogram vil de blot blive stående pasive.
Så lave dem blot i Gifanimator programmer og indsæt dem som billed i et html dokument og de køre.. hvis de virker når du laver dem.
Disse animatorprogrammer har også en test funktion hvor du sætter skiftetider og mm...

Ingen grund til at rode med aktive x for dettte.

mvh
Benjamin

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-03 16:20

Har du overvejet Java?

http://www.webcafe.dk/artikler/java/animation/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 15-12-03 16:29

Hm - må vist hellere uddybe sp. lidt.

Jeg har pt. et program der kan lave enkeltstående GIF billeder.

http://softuarium.com/item.php?id=50

Dette program virker helt fint, men nu ønsker jeg muligheden for at gemme en række GIF billeder som et enkelt animeret GIF fil. Faktisk så er udgangspunktet en BMP fil, som nu bliver konverteret til GIF.

Jeg ønsker et GIF animator program der kan programmeres fuldt ud, så brugeren ikke skal foretage sig andet end at trykke på en knap.
Jeg ønsker netop et program der ikke har noget brugerinterface.

/ Michael

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-12-03 16:34

Jeg har lige under et andet indlæg set adressen http://www.irfanview.com/
dette skulle kunne klare en hel masse i denne retning.
Og alt har da et bruger interface....
Så hvad du tænker på at knap så præcist som du beskriver
mvh benjamin

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-12-03 16:59

Der findes et program der Ulead GIF Animator, som lige kan bruges til formålet.
Det kan downloades fra www.download.com som en trial fuldversion til brug i vist nok 30 dage, herefter er den inaktiv.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 15-12-03 17:37

Sætter pris på jeres svar, men det her er altså en nyhedsgruppe for programmering

"Jeg ønsker netop et program der ikke har noget brugerinterface."
Og nej alt har ikke en brugerflade, hvis jeg ønsker at kontrollere hele processen fra mit program.

Med venlig hilsen

Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-12-03 17:45

Ok held og lykke
benjamin

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-03 19:46

Se her ; lidt nede på siden : http://www.extension.umn.edu/miv/curriculum/w07.html

Citat
Gif Animation

GIF Animation on the WWW
CNET features - how to - get animated!
(Animations) Webmonkey
Making Animated GIFs, Royal Frazier
GIFBuilder (Mac software)
GIF Construction Set (Windows Software)
GIF Animations for the WWW: The !new! Software Toolbox - Royal Frazier

Adv. Graphics

Hands On Training by DocOzone
Creating Web Graphics
Desktop Media: Web Color Wizardry
Creating Small, Fast Loading Graphics for Web Pages
Doc JavaScript (SM) - webreference.com

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 15-12-03 19:51
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-03 19:55

PS. ovenstående øverste link, må du mærke af og kopiere op i addresselinien på din browser. Kandu.dk gør knuder

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 18-12-03 13:03

Ja så fandt jeg et program der løste opgaven www.fcoder.com - 2GIF.exe

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 18-12-03 13:03

Ja så fandt jeg et program der løste opgaven www.fcoder.com - 2GIF.exe

Godkendelse af svar
Fra : CADmageren

Dato : 03-01-04 16:29

Tak for svaret molokyle.