/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Hæfter så jeg kan lære asp
Fra : anja5
Vist : 1252 gange
35 point
Dato : 11-12-03 09:29

Hej alle derude

Jeg vil gerne bruge juleferien til at lære asp. Jeg kender ikke noget til asp, men har dog kigget på tuturialen på htm.dk. Jeg vil dog gerne have nogle begynder-hæfter med på ferie (eller bøger, men de må ikke være for dyre, da pengene er små). Biblioteket har ikke rigtig noget for begyndere. Jeg kender en del til html-koder. Har i nogle gode forslag så giv mig titel og forlag.

Mange tak og knuzzer til jer alle
Anja

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-12-03 09:33

Hej Anja
De billigste hæfter man kan skaffe sig er fra forlaget Libris, de koster 50 - 60 kr.
Det hæfte du måske er ude efter hedder "ASP 3 - dynamiske hjemmesider (486-6)
Prøv at kigge på hjemmesiden http:\\www.libris.dk eller skriv til dem på libris@libris.dk
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Dark_Knoldwegde

Dato : 11-12-03 09:35
Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 45 point
Dato : 11-12-03 09:36
Kommentar
Fra : anja5

Dato : 11-12-03 09:52

Jeg kan se at der er noget som hedder ASP2 og ASP3.

Når jeg engang skal have min hjemmeside på nettet vil jeg bruge Cliché som understøtter asp med Access-database. Mit efterfølgende spørgsmål er så: Skal jeg så læse om ASP2 eller ASP3?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-12-03 10:02

1-2-3 det er versionsnumre (ret mig hvis jeg tager fejl), så jeg vil vælge den nyeste.
ASP =
Citat
Active Server Pages. ASP er en dokumenttype, som Microsoft lancerede i forbindelse med udgivelsen af Internet Information Server 3.0 i foråret 1997. ASP er et hybrid-format, hvor HTML-kode og programmeringskode (script-kode) forenes i samme dokument - et dokument.asp - med henblik på at frembringe dynamisk web-indhold. Det primære grundlag for Active Server pages er programmeringssprog (script-sprog), som understøtter ActiveX Scripting, som fx. VBScript, JavaScript og PerlScript og muligheden for at afvikle disse scripts på serveren i stedet for på klienten. Dermed bliver det eksempelvis muligt at opstille betingelser for, hvilke oplysninger, og således også hvilken HTML-kode, brugeren skal modtage.

Søren

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 11-12-03 18:37

Du kan også prøve at kigge på http://activedeveloper.dk
eller http://www.w3schools.com/

der er masse gode ideer og hjælp at hente.

Hilsen Lis

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 14-12-03 17:53

Der findes vel ikke nogen som er lidt billigere?

Kommentar
Fra : bigfamily

Dato : 16-12-03 10:13

Det billigste sted er nok biblioteket. Og hvis de ikke har ovennævnte bøger, kan de med stor sandsynlighed skaffe dem hjem.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-12-03 10:43

Arghhh! Noget til under 89,- bliver nok svært at finde
Har du kigget på de link til bøger fra Libris? Du får dem lige igen... ellers er der kun biblioteket.

http://www.libris.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-486-6

http://www.libris.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-361-4

http://www.libris.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-514-5

Søren

Godkendelse af svar
Fra : anja5

Dato : 16-12-03 14:14

Tak for svaret til jer alle. Da jeg kun kan give en person points bliver det CLAN dennegang.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-12-03 21:23

Takker og bukker
Glædelig jul til jer alle sammen
Søren