/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
hente input fra text box ind i asp varia~
Fra : Dark_Knoldwegde
Vist : 495 gange
200 point
Dato : 10-12-03 21:40

Hej er der nogle der ved hvordan jeg kan lave sådan at jeg har to text boxe og en knap hvor der står vis på det er her:

<html>
<head>
<title>Untitled</title>
</head>

<body>

<form name="form" method="get">
<p><input type="text"></p>
<p><input type="text">  <input type="submit" value="Vis"></p>
</form>
<p> </p>
</body>

</html>

Men hvordan gør jeg så sådan at når man skriver et tal f.eks 6 i det øverste felt så bliver tallet sat ind i en ASP variabel. Og hvordan gør jeg sådan at hvis jeg har en ASP variabel som der står f.eks 11 i og jeg trykker på knappen så bliver det sat ind i det nederste text felt sådan at brugeren kan læse tallet i text feltet?

Hilsen Dark_Knoldwegde

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 10-12-03 22:07

Gider du skære ud i pap hvad det er du vil

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 10-12-03 22:20

1. Du kan ikke sætte noget ind i en asp variable uden at have været omkring serveren først. Dvs. at du skal submitte formen til en asp side før du kan bruge en asp variabel.

2. Hvis du vil have noget fyldt ind i det nederste tekst felt ved et knaptryk, skal du give form'en et navn og det / de felter, der skal ændres navne også. Se eksempel:

<html>
<head>
<title>Untitled</title>
</head>

<body>

<form name="form" method="get" name="formular1">
<p><input type="text" name="felt2"></p>
<p><input type="text" name="feltnrtre"> <input type="submit" value="Vis"></p>
</form>
<p> </p>
<span style="cursor:hand" onclick="document.form.feltnrtre.value='66666'">Tryk hér</span>
</body>

</html>

Hvis du vil have en asp variabel i stedet for 66666 skal du ssende den til siden med formularen og linien kunne se sådan ud:

<span style="cursor:hand" onclick="document.form.feltnrtre.value='<%=request("tal")%>'">Tryk hér</span>

siden vil så kunne kaldes således : formular.asp?tal=1452

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 10-12-03 22:21

Der skal IKKE være mellemrum i ordet feltnrtre - det er kandu.dk der slitter koden ad (jeg aner ikke hvad det er de gør men det er IRRITERENDE)

sMorch

Kommentar
Fra : Dark_Knoldwegde

Dato : 10-12-03 22:25

jeg vil have sådan at når jeg trykker på submit knappen så gemmes det jeg har skrevet i tekstfeltet i en variabel

Kommentar
Fra : Dark_Knoldwegde

Dato : 10-12-03 22:25

jeg fatter ikke det kan du ikke skære det ud i pap???

Kommentar
Fra : Dark_Knoldwegde

Dato : 10-12-03 22:30

det er fordi jeg vil have lavt sådan at når jeg trykker på submit kanppen så gemmer den det jeg har skrevet i tekst feltet som en variabel og så skal der være en anden variabel som der står 11 i og så skal den gange variablen med tallet 11 i med den variabel som kommer fra tekst feltet og til sidst skal den vise hvad 11 gange den anden variabel giver ved at skrive det ud i det andet tekst felt.

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 10-12-03 22:38

Der skal du lave et javescript og ikke et asp script.

<html>
<head>
<title>Untitled</title>
</head>

<body>

<form name="form" method="get" name="formular1">
<p><input type="text" name="felt2"></p>
<p><input type="text" name="feltnrtre">
<span style="cursor:hand" onclick="document.form.feltnrtre.value=11*document.form.felt2.value">
<input type="button" value="Vis"></span></p>
</form>
<p> </p>

</body>

</html>

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 10-12-03 22:38

Igen ingen mellemrum i ordene.....

<span style="cursor:hand" onclick="document.form.f eltnrtre.value=11*document.form.felt2.value">

Kommentar
Fra : Dark_Knoldwegde

Dato : 11-12-03 09:22

hvordan bruger jeg sådan et javascript??? altså hvordan gemmer jeg det som en hjemmeside???

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 11-12-03 09:30

Kopier alt fra og med <html> til og med </html> over i fx. notepad / notesblok og gem filen som .html fil

Kommentar
Fra : Dark_Knoldwegde

Dato : 11-12-03 09:30

Nå det er bare at gemme den med efternavnet .htm eller .html
men tak for det virkede men kan du ikke give mig nogle links til nogle sidder hvor jeg kan lære javascript for det lyder spændende.

Hilsen Dark_Knoldwegde

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 200 point
Dato : 11-12-03 10:04

Dette er egentlig det der hedder Dhtml og ikke javascript.

http://netcoders.dk/articles.asp?mode=show_article&article_id=41&tech_id=14

http://netcoders.dk/articles.asp?mode=show_article&article_id=42&tech_id=14

Der findes dette hæfte du kan købe i de fleste boghandler:

Start på JavaScript 1.5
Jes Nyhus

--------------------------------------------------------------------------------
• En hurtig og nem guide til JavaScript
• Grundlæggende JavaScript-programmering
• Opdateret til Internet Explorer 6
• Download programeksemplerne
• Liv og spændende effekter på websiderne
--------------------------------------------------------------------------------

ISBN: 87-7843-593-5
Januar 2003
88 sider
Kr. 79,00

Mvh

sMorch

Godkendelse af svar
Fra : Dark_Knoldwegde

Dato : 11-12-03 10:21

Tak for svaret smorch.