/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
computer lukker ned
Fra : Luffe20
Vist : 723 gange
500 point
Dato : 03-12-03 20:24

Jeg har et stort problem med at min computer hele tiden lukker ned med begrundelsen at det er iværksat af NT Authority\system.....
Jeg har prøvet at virus scan efter msblast uden resultat og jeg har prøvet at formatere min pc 3 gange, men den bliver ved med at lukke ned...........
Hvad kan der være galt??? og hvordan får jeg det til at virke normalt igen??

Håber i kan hjælpe

Hilsen Luffe20

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-12-03 20:31

Det lyder som en virus
se følgende fundet via google.dk

http://support.gateway.com/s/issues/2-976684501.shtml

mvh
Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-12-03 20:34

A recently released Internet virus causes computers to reboot every time they connect to the Internet. This problem can be prevented with a Critical Update from Microsoft. Follow the steps below to resolve this error.
1. Error Message Displayed
2. Physically Disconnect from the Internet
3. Disable RPC Notification
4. Download Removal Tool and Critical Update
5. Clean and Protect Your System
Click the links above for detailed instructions.

Fundet på adressen
http://support.dell.com.cn/cn/zh/online/techdoc/rpcen.htm
mvh
Benjamin

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-12-03 20:34

Hejsa Luffe

Du har fået blaster-virusen.
Den kan fjernes med Stinger, som du kan hente her:

http://download.nai.com/products/mcafee-avert/stinger.exe

Mvh Brian

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 03-12-03 20:41

bare lige en kommentar: His du formaterer din pc, så husk at fjerne internetstikket fra pc'en... Ellers vil nogen virus bare hoppe på maskinen igen, ummidelbart efter formateringen.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-12-03 20:45

Tillæg

Kommer der en meddelelse om at computeren genstarter skal du vælge START KØR - SKRIV: shutdown -a
Så annuleres genstarten.

installere følgende opdatering som blokerer for denne type angreb mod din computer. Vær sikker på at du vælger den korrekte opdatering til det korrekte operativsystem og sprogversion

Windows XP Home og Professional Edition Dansk opdatering:
http://download.microsoft.com/download/5/b/9/5b9f0e5a-3536-48d1-b02b-1a2cd 36a00de/WindowsXP-KB823980-x86-DAN.exe

Windows XP Home og Professional Edition Engelsk opdatering:
http://download.microsoft.com/download/9/8/b/98bcfad8-afbc-458f-aaee-b7a52 a983f01/WindowsXP-KB823980-x86-ENU.exe

Windows 2000 Professional Server og Advanced Server, Dansk opdatering:
http://download.microsoft.com/download/8/c/1/8c1edc6a-3189-4922-8ac0-db8d8 3c8b710/Windows2000-KB823980-x86-DAN.exe

Windows 2000 Professional Server og Advanced Server, Engelsk opdatering:
http://download.microsoft.com/download/0/1/f/01fdd40f-efc5-433d-8ad2-b4b9d 42049d5/Windows2000-KB823980-x86-ENU.exe

Mvh Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-12-03 20:47

Hovsa hele linket til diverse programmer kom desværre ikke med.

Du skal bare kopiere hele linket op i adresselinjen

Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-12-03 20:59

Hejsa igen

Se venligst bort fra de overnævnte adresser,da de ikke dur
Gå i stedet ind på dette tip fra Uffe
http://www.kandu.dk/dk/tip/5572

Her ligger programmerne til direkte dovnload

Undskyld fejlen

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Luffe20

Dato : 03-12-03 21:00

har lige prøvet at scan med stinger, men den fandt heller ikke nogen virus

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-12-03 21:50

Lukker computeren blot ned
- eller genstarter den?

Har du tjekket, om din cpu er for varm?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-12-03 21:51

Jeg mener ikke at programmet stinger kommer med en meddelelse om at der er fundet virus,da den automatisk reparer de inficerede filer,nu er stinger jo ikke en antivirus scanner men kun et program der fjerner op til 44 forskellige virus af de værste,så hvis du har kørt programmet,så skulle blaster være fjernet fra din pc
Bagefter skal du bare have den sidste nye opdatering,så den ikke kommer tilbage igen
Hent den her
http://www.microsoft.com/danmark/security/blaster.asp¨

Prøv også at kikke på dette links
http://www.spywarefri.dk/virus.htm#msblast

Mvh Brian

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 03-12-03 23:00

Hej
Jeg synes dsu skal kontakte dem på
www.spywarefri.dk
hvis det er en virus du har (og det tror jeg) og stinger ikke finder den (det har jeg også prøvet) så kan de ved hjælp at en logfil fra dig hjælpe med at fjerne den.
m v h
Grausen

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 03-12-03 23:19

Hej Luffe20

Du har fået denne ind W32/Bugbear.B

Jeg havde det samme problem på min computer igår.

Har du alle opdateringer fra Windows opdate?
Ellers hent dem.

Jeg gik ind på http://www.pandasoftware.com, og downloadede
Titanium Antivirus 2004, den fik slettet "dyret" fra min computer,
så virker den igen.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-12-03 01:06

Har du set efter at der ikke er snavs så en eller nogle af dine blæsere til køling af computeren ikke er tilstoppede?

Eks. cpu-køleren
blæseren til strømforsyningen

Det sidste især kan godt få en computer til at lukker lige pludselig. (sikring mod overophedning).

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-12-03 01:23

Problemet skyldes at din nøgle til Microsoft ikke er OK
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;242296
Du kan muligvis genskabe nøglefilen
Måske har du udskiftet en del hardware, (for meget) eller nøglen er ugyldig, er det en computer der er præinstalleret med NT ?
Hvad med at skifte til XP?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 04-12-03 02:04

> elleby
Jeg troede også at det havde noget med det at gøre, men efter jeg havde
fået scannet, downloaded Pandas Titanium Antivirus 2004, og opdateret alt
fra Windows Update, så har jeg ikke haft problemet.

> pallebhansen: Jeg har XP, og fik samme meddelelse som Luffe20

Det er "dette dyr" > W32/Bugbear.B < der laver balladen.
Ellers ved jeg ikke hvordan jeg har båret mig ad med at
komme af med mine meddelelser!!!!!

Mvh
Mone

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 500 point
Dato : 05-12-03 11:33

Hverken stinger eller blasterfix finder blaster mere, det er kun Hijackthis, der gør

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :     http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

Du må ikke fixe noget selv. Når vi har tjekket loggen igennem fortæller vi dig hvad du skal slette..

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-12-03 19:46

Til Arlet

Hvorfor kan stinger ikke bruges til at fjerne blaster med mere ??

Og kan du ikke lige forklare mig hvordan spybot og Hijackthis kan fjerne virus??
Er disse to programmer ikke kun lavet til at fjerne spyware??

Mvh Brian

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 06-12-03 19:59

Hej Briani.

Det sidste måneds tid har vi fjernet meget blaster og vi har forsøgt med stinger(som i øvrigt var afsindigt god i starten) men den blaster der er kommet nu er en variant af den gamle blastervirus og den kan stinger ikke fjerne, den kan simpelhen ikke finde den. Vi har prøvet med mange forskellige scannere, både panda og RAV og bitdefender, men uden positiv resultat..
Spybot/hijackthis er som du rigtigt siger til spyware og hijacking, men vi har fundet ud af at man kan finde den nye blastervariant med hijackthis, og den finder blasteren hver gang. I øjeblikket er det eneste mulighed for at fjerne den, det samme gælder den nye gaobot som vi også finder med hijackthis.

Håber det var svar nok, ellers vender du bare tilbage

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-12-03 20:13

Hejsa igen Arlet.

Godt svar.
Som jeg er tilfreds med.

jeg må lige spørge dig om en lille ting mere
For en lille uge side installerede jeg xp for nabokonen,lige efter jeg installerede internettet,var der kommet,denne blaster ind,som hele tiden genstartede hendes maskine,jeg kørte en tur med stinger,og installerede programmet fra Microsoft,som lukker hullet
og lige siden har hendes computer kørt godt.Og jeg har hidtil troet at blaster var væk,men efter jeg har læst din overstående kommentar,er jeg kommet meget i tvivl,er der stadig virus på hendes maskine??

Måske jeg en af dagene skal prøve at køre de to programmer som du anbefaler igemmen hendes maskine?

Mvh Og kan du have en forsat god aften
Brian

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 06-12-03 20:20

Er næsten sikker på at der er mere blaster på maskinen.

Så smid lige loggen herind eller på arlet_pc@hotmail.com så skal jeg nok lige kigge den efter.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-12-03 20:26

Okay Arlet

Takker

Jeg prøver lige at kikke på hendes maskine igen når jeg får lidt mere tid,og opstår der tvivl så vender jeg lige tilbage igen,enten her eller på din mail

Mvh Brian

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 18-12-03 18:31

hej ang. virus
jeg har også problemet, men når jeg kører virus checkeren finder den : w32/gaobotworm.gen.b. og den ligger på "services.exe. hvad gør en klog

"xp home " med alt sikkerhed fra microsoft , norton og mcAfee.
mvh tco

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 18-12-03 18:36

Henter den hijackthis, så skal jeg nok finde din virus.
hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link : http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

Du må ikke fixe noget selv. Når vi har tjekket loggen igennem fortæller vi dig hvad du skal slette..

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

Men opret et nyt spørgsmål, så vi ikke spammer dette her.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-12-03 18:38

Så gør du bare, som arlet foreslår i sin kommentar foroven.
Du kan også få loggen vurderet her: http://www.spywarefri.dk
(Vælg "Forum" i menuen til venstre)

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-12-03 18:39

Okay, arlet, jeg så først din sidste kommentar efter at jeg havde sendt min.

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 19-12-03 07:20

ok opretter nyt spørgsmål

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-02-04 23:30

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Luffe20

Dato : 14-02-04 18:51

Tak for svaret arlet.