/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Instruks til røgede ål.
Fra : jens_poulsen
Vist : 687 gange
50 point
Dato : 03-12-03 15:22

Da jeg skal holde en større julefrokost (for omkring 40 mennesker) her i weekenden, har jeg brug for nogle råd ang. røgede ål. Mig og min kone Else har nemlig bestemt, at vi vil lave al mad helt fra bunden. Jeg har taget fri i 3 dage for at fange de herrens ål, men det er desværre kun lykkedes mig at fange 4 stk. Derfor skulle de jo helst blive ekstra lækre, når nu jeg har tid til at kæle så meget for dem. Mht rygning af ålene har jeg læst et sted på nettet (det var en tysk side), at ikke al tobak har den ønskede virkning mht. smag. Jeg ryger selv Rød Orlik; kan det mon bruges? Jeg ryger kun på mit arbejdsværelse, så derfor er ålene blevet hængt op der. Jeg ryger ca. 30 cigaretter om dagen; er det mon nok?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Jens Poulsen, Silkeborg

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 03-12-03 15:42

æhhhh, det mener du ikke seriøs..
Tobak er ikke nok.
Ålene skal ryges i en rygeovn, men det har du ikke tid til.
Så gå derfor hen til nærmeste slagter, han ryger garanteret gerne dine ål.

MVH
JMS

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-12-03 16:03

30 cigaretter om dagen. Lægger du ålene på gløderne fra cigaretterne? Hvis du gør det så bliver du ikke færdig. Ålene rådner. Pu-ha for en frokost.
Tror at du tager "røg" på brugerne.
Køb du dig en ovn til varmrøgning i dag, så når du det før gæsterne kommer
http://home18.inet.tele.dk/kalle/Varmroegning/roegning-af-aal.htm

mvh ans og "god" julefrokost

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-12-03 16:31

Den gode Jens har en eller anden defekt. Prøv at lave en søgning på hans navn, og alle mulige latterlige andsforladte spørgsmål dukker op.

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 03-12-03 19:28

hvor kan man søge om ham hende???

Kommentar
Fra : Gummitarzan

Dato : 03-12-03 19:48

Hæ hæ.... Du er afsløret Jens Poulsen!!!

Rød Orlik er jo pibetobak....så hvordan kan du ryge det? Hvis du ryger 30 cigaretter om dagen??
Men du har måske et godt bud på en Julesnaps??? Fnisss!

Kommentar
Fra : jens_poulsen

Dato : 04-12-03 01:17

Rød Orlik smager altså fint i en cigaret, Gummitarzan. Det finder du nok også ud af, når du er gammel nok til at købe tobak selv...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-12-03 08:31

Nar....

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 50 point
Dato : 10-12-03 19:45

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.

for øvrigt, glædelig

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 10-12-03 19:47

gør det sammen som jms!

Godkendelse af svar
Fra : jens_poulsen