/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Bærbar og netværk
Fra : victoriamus
Vist : 227 gange
50 point
Dato : 02-12-03 19:35

Jeg har en bærbar computer med windows xp på, hvis lan-netværk ikke fungerer. jeg har fået skiftet motherboardet og producenten siger at det virker nu, men jeg kan ikke få det til at virke. har sat netværkskabel ind fra den stationære, og på den virker det fint, men så snart den kommer på den bærbare, sker der ingenting. Jeg har repareret netværksforbindelsen, og på ikonet ser det ud som om det er aktivt, men jeg kan ikke komme på nettet med eksplorer. Nogen gode forslag???? (PS; det er ikke ip adresser der mangler, har 200 hundrede til rådighed fra en switch)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-12-03 20:06

Du kobler til et eksisterende netværk ikke.
har du fortalt computeren at den skal gennem et netværk til internettet.
Emesen.

Kommentar
Fra : victoriamus

Dato : 02-12-03 20:08

hvordan fortæller jeg den det?, og det et er et eksisterende netværk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-12-03 20:09

forklaring om lidt

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 02-12-03 20:12

h-klik på Internet Explorer>forbindelser>marker jeg vil..........LAN>næste>
markerjeg har forbindelse......lokalnetværk>næste>næste>marker nej ingen e-mail nu>udfør
Håber det virker.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-12-03 20:15

forbindelser>INDSTIL>marker jeg vil..........LAN
den mangler lige

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 03-12-03 10:57

Har du delt ud noget

Kommentar
Fra : victoriamus

Dato : 03-12-03 11:12

nej, ikke endnu, er ved at prøve det af

Kommentar
Fra : victoriamus

Dato : 03-12-03 11:48

har prøvet det emesen skrev, det virker stadig ikke, og min skriver heller ikke helt det, som emesen skriver? Den kan sagtens se at kablet er, jeg har fjernet firewall fra den, det hjælper heller ikke, og der er to lan forbindelser og ingen af dem duer. i explorer skriver den helt øverst oppe i det blå felt noget med tiscali, men jeg har tdc, prøver den at forbinde til tiscali??? Explorer skriver hele at den ikke kan åbne siden, uanset hvilken jeg søger.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-12-03 11:52

ja du har to men du kan også oprette en ny med "min" opskrift.
Emesen.

Kommentar
Fra : victoriamus

Dato : 03-12-03 12:06

når jeg et det et hjemmenetværk du vil have mig til at oprette?

Kommentar
Fra : victoriamus

Dato : 03-12-03 12:10

jeg har følgende muligheder:
1.oprette forbindelse til internettet
2. oprettte forbindelse til netværk på arbejdsplads
3. konfigurere et hjemme eller mindre kontornetværk
4. oprette en avanceret forbindelse

jeg har prøvet 1 og 3 og det virker ikke, oprettede en eller anden netværksbro, så det slettede jeg igen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-12-03 12:14

Jeg gik ud fra at du allerede havde et nætværk.
Hvilket grej har du.
56k modem
adsl
ruter
switch
hub
netkort (Evt. indbygget)
Den anden comp. - hvordan kommer den på nettet.
Emesen.

Kommentar
Fra : victoriamus

Dato : 03-12-03 12:23

jeg har lan, det er tdc erhverv, så der er en fælles switch, hvor de to andre også er tilsluttet, men den stationære virker jo "af sig selv", der har jeg bare sat automatisk ip søgning ved lan, og så kører den, det samme virker ikke på den bærbare. men der er netkort i den bærbare, og så ville jeg jo koble den via mit lan-kabel.

Kommentar
Fra : victoriamus

Dato : 03-12-03 12:53

nu har jeg oprettet en ny forbindelse, og den har lavet netværksbro, men eksplorer siger stadig at den ikke kan finde siden.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-12-03 16:39

Hov - hvad er det for et "lan" kabel, for det er vel ikke et krydset kabel.
Fra netkort til switch skal kablet være "lige"
Prøv netkablet fra den anden comp.
Emesen.

Kommentar
Fra : victoriamus

Dato : 03-12-03 17:25

det prøver jeg lige, melder tilbage i morgen!

Kommentar
Fra : victoriamus

Dato : 04-12-03 12:03

jeg kan ikke huske om det er et krydset kabel, men det samme kabel virker på de to andre pc'er så burde det vel også virke på den bærbare? Har prøvet med det fra pc'eren, det er det kabel jeg har brugt hele tiden. Funger' ikke????

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 04-12-03 12:18

Prov at rense alt og starta om fra starten,det bruger jag at göre.

Godkendelse af svar
Fra : victoriamus

Dato : 05-12-03 18:02

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : victoriamus

Dato : 05-12-03 18:07

men det virker stadigvæk ikke!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-12-03 18:50

victoriamus!
Jeg er ked af at det ikke virker, så måske skulle du lægge spørgsmålet ind igen, så der kommen en som kan regne ud hvad der galt.
Emesen.

Kommentar
Fra : victoriamus

Dato : 05-12-03 18:55

jeg har lige lagt det ind ved internet, men tak for hjælpen alligevel