/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
hvordan man for lagret bruger input i en~
Fra : ZyberWap
Vist : 427 gange
60 point
Dato : 27-11-03 15:46

Hej jeg er ved at lave en hjemmeside hvor man skal kunne logeind så jeg har lavt dette html stykke med en login box og en password box men jeg vil gerne vide hvordan man gør sådan at når brugeren skriver sit brugernavn og password og trykker send så gemmer den det som brugeren har skrevet i en text fil så jeg kan gå ind og se hvad han vil have som brugernavn og password. Er der nogle der kan hjælpe med det???

<html>

<head>
</head>

<body>

<form>

Your login:<input type="text" Name="Login" Value=""><br>
Your Password:<input type="text" Name="passwd" Value=""><br>
<input type="submit" value="Send">

</form>
</body>

</html>

Hilsen ZyberWap

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-03 15:53

Du kan IKKE skrive til disk i HTML.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-03 15:56

Her ser du hvordan i ASP : http://www.asp101.com/samples/login.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-03 15:58
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-03 16:01

Lidt om password protection i Perl : http://cgi.resourceindex.com/Programs_and_Scripts/Perl/Password_Protection/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-03 16:09
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-03 16:10

Ps. den sidste URL er : No kandu, så du må kopiere HELE url'en op i din addresseline på browseren

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-03 16:12

..og så er der go'e gamle JavaScript løsningen : http://javascript.internet.com/passwords/login-coder.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ZyberWap

Dato : 27-11-03 16:22

Hej molekyle
Jeg vil helst have den i asp men det skal være sådan at det som man skriver i boxene bliver gemt i en text fil på min sever når man trykker på send knappen.

Hilsen ZyberWap

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-03 16:38
Kommentar
Fra : ZyberWap

Dato : 27-11-03 17:34

Kan du ikke bare skrive programmet og lade være med at hele tiden give mig links du skal bare skrive et program hvor der er 2 textboxe og en send knap og når man så skriver noget i de to text boxe og trykker på send knappen så gemmer den det som er i de 2 textboxe i en textfil.

Hilsen ZyberWap

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 28-11-03 10:19

Jeg er ingen ørn til ASP. Hvis jeg BARE kunne skrive koden til dig ; havde jeg gjort det! I virkeligheden gør jeg dig blot opmærksom på du har stillet spørgsmålet i kategorien HTML og at du ønsker en ASP løsning. Svaret på dit spørgsmål står i min allerførste kommentar Der havde nok været større chancer for et brugbart svar i kategorien ASP

Jeg prøver at hjælpe dig med nogle hints. Det er alt jeg kan gøre for dig. Jeg må gå ud fra du selv er istand til at få noget brugbart ud af ovenstående links, da de ligger indenfor dit spørgsmåls emneområde: Nemlig CGI serverside programmering

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-11-03 12:08

Medmindre du er den samme som Pcboy ? Kan du følge med her : http://www.kandu.dk/dk/spg/27094

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ZyberWap

Dato : 04-12-03 07:31

Tak for svaret molokyle.