/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Kopiering af VHS?
Fra : I.Bechmann
Vist : 363 gange
40 point
Dato : 27-11-03 10:01

Hej!

Jeg har et VHS bånd jeg gerne vil ha' kopieret til et andet VHS bånd, hvordan gør jeg lige det? Jeg er klar over at jeg skal bruge 2 video maskiner men hvad skal jeg bruge af div. kabler og andet?

Skal meget gerne skæres ud i pap!!!

Venlig hilsen I.B

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 50 point
Dato : 27-11-03 10:08

Gerne 1, helst to scart stik. Evt antenne ledning.

Monter scart i afspille maskine

Monter scart i indspille maskine

Hvis indspille maskinen har to scart stik, forbindes tv'et som vanligt til tv'et med et scart stik. Alternativt monterer du antenne stik i ANTENNE OUT og tilkobler til TV'et. Lad TV'et søge efter "indspillemaskinen", ved at afspille et bånd med noget på.

Vælg videoen på tv'et.

Put båndet du skal kopiere i afspille maskinen + et nyt bånd i optage maskinen. Find "afspille" maskinen på "optagemaskinen" (hedder antagelig Ext1 EXT 2 eller Aux). Spol begge bånd tilbage. Bed optagemaskinen om at optage, bed afspille om at afspille.

Vupti

Kommentar
Fra : I.Bechmann

Dato : 27-11-03 10:26

Hej

Go forklaring! Men jeg forstår sq ikke det med at jeg skal finde afspille maskinen på optage maskinen.....

Kommentar
Fra : I.Bechmann

Dato : 27-11-03 10:33

Nu tror jeg den er "sivet ind"... Jeg skal altså finde afspille maskinen på optage maskinen som jeg ville finde en hvilken som helst anden kanal?

(Er her grænser for hvor dum man må være??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-11-03 10:34

Du bruger din Ch knap (Channel) op eller ned indtil billedet kommer. Når du bruger scart i maskinen, viser den nok Aux eller ext + måske et nummer i dens display. Du vil ikke være i tvivl.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-11-03 10:36

Hvis du bruger scart, er det ikke en kanal du skal finde, det er scart-stikket. På min Phillips hedder scart'erne: ext1 / ext2 / ext3 (jeg har tre scart-indgange). På min gamle Mitsubishi hed den Aux.

Kommentar
Fra : I.Bechmann

Dato : 27-11-03 10:38

Du er sq en engel!! Tak for det

Godkendelse af svar
Fra : I.Bechmann

Dato : 27-11-03 10:39

Tak for svaret 3773. Jeg har vist skrevet een gang at du er en engel har jeg ikke?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-11-03 10:45

Nåh, nåh - det var vist en temmelig høj "klassifisering" for at kunne hjælpe med et bette video-problem.

Altid rart at kunne hjælpe. Håber du får det til at du (ellers skriver du bare igen)!

Kommentar
Fra : I.Bechmann

Dato : 27-11-03 10:53

Jeg ved som ikke om klassifiseringen var høj.... noget er nemt for nogle og meeeeget svært for andre, og du ga' en rigtig god forklaring

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-11-03 10:56

Jo men ligefrem engel!?!??

Kommentar
Fra : I.Bechmann

Dato : 27-11-03 11:13

Jeg vil jo ikke lige frem kalde dig "skat"... hi hi