/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opdatering fra Win 98 til XP
Fra : Gerner
Vist : 276 gange
20 point
Dato : 27-02-02 18:59

Er det muligt at opdatere min PC fra Win 98 til XP, hvis det er muligt vil det så give problemer med mine drivere
fx. til min brænder, printer, scanner osv.
Hvis det er muligt er der så andre ting jeg skal være opmærksom på ? Jeg kan nævne at min pc, er en IBM Aptiva med
64 mb ram, og en del HD plads.

mvh
Gerner

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 30 point
Dato : 27-02-02 19:04

> Er det muligt at opdatere min PC fra Win 98 til XP, hvis det er muligt
> vil det så give problemer med mine drivere
> fx. til min brænder, printer, scanner osv.
> Hvis det er muligt er der så andre ting jeg skal være opmærksom på ?
> Jeg kan nævne at min pc, er en IBM Aptiva med
> 64 mb ram, og en del HD plads.

64 mb ram er for lidt, og 'en del' hd-plads kan også vise sig at være for
lidt.
Kør dit system gennem denne test, som tillige kan tjekke din software:
http://www.pcpitstop.com/xpready/default.asp

Det lyder som en ikke helt ung pc. Der kan meget vel være kommet
en (nødvendig) XP-biosopdatering til dit bundkort. Hvis du ikke er
100% sikker på, hvordan en sådan opdatering af bios foregår, er
det en god idé at få hjælp - spørg evt. her i gruppen om en grundig
vejledning.

Mvh.
Morten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-02-02 19:08

> Det lyder som en ikke helt ung pc. Der kan meget vel være kommet
> en (nødvendig) XP-biosopdatering til dit bundkort. Hvis du ikke er

Ahemm, det var vist nok AMD XP, jeg tænkte på i skyndingen ...
De kan nu heller ikke være bekendt at bruge samme bogstaver

Mvh.
Morten

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 27-02-02 20:13

Du har alt for lidt RAM. Du har behov for (efter min mening) mindst 256 MB RAM og hvis din PC'er er over et år gammel skal du have downloaded en masse drivere og andre updates.
Prøv lige at gå ind på Microsofts hjemmeside og se lidt om hvad de fortæller om systemkrav osv.
Jeg mener også at du online hos MS kan få kørt en test af dit nuværende system m.h.t. fejl og mangler såfremt du vil upgrade til XP.
Forøvrigt: hvis du er glad og tilfreds med dit nuværende Win98 kan du jo overveje at beholde det og evt. vente med XP til du får opgraderet din nuværende PC med ny CPU, bundkort o.s.v. eller indtil får tid (penge) til at købe en helt ny.
Igen: hvis win98 "bare virker" så behold den.

mvh
Catbody
PS:

Godkendelse af svar
Fra : Gerner

Dato : 28-02-02 18:59

Tak for svaret Morten.
Men det ser vist ud til at jeg ikke kan få opdateret, men tak for hjælpen