/ Forside/ Teknologi / Administrative / Navision / Spørgsmål
10  refi 138
ESC koder
Fra : olefahnoe
Vist : 872 gange
250 point
Dato : 21-11-03 15:20

hej jeg ved ikke om det er rigtige kat. jeg stiller mit spørgsmål... men her er det....

jeg skal bruge en ESC kode for at få min printer (xerox doc. center 220st) til at læse en font ind når jeg skriver ud fra C5 ......

jeg ved hvor den skal skrives ind men ikke hvad der skal stå....

HJÆLP jeg har brugt 4dage på det og min chef er ved at være sur....

olefahnoe

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 21-11-03 15:40

Hej Ole;

Hvorfor læse den ind? Kan du ikke lagre den permanent i printerens hukommelse - evt. via en Flash ROM?
Langt de fleste moderne laserprintere har denne facilitet.

Når dette er gjort kan du aktivere den på ganske normalvis ved, at vælge den pågældende skrifttype.

Du skal dog være opmærksom på, at såfremt du kører C5 som Windows program - og benytter Windows drivere til udskrift - så er du mere på den - end med på den.
Langt de fleste Windowsdrivere sorterer Esc. tegnet fra - og uden det som Pass-Through - så kommer du ingen vejne.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 21-11-03 15:54

hej smitty

det er fordi jeg køre C5 der skal skrive en linie ud som er med OCRB font. for at det passer på et giro kort.

der er lavet en speciel driver der passer lige til C5 og min printer. Det er den jeg vil lave om i.

så koden jeg skal bruge er for at få printeren til at skrive ud i den specielle font.

det er hvad der står i min gl. driver

END
NAME #OCRLinie
CODE #ESC "*p3278Y" ESC "*p0010X"
END

og længer nede står det her

END
NAME #OCR B
ONCODE #ESC "(11U" ESC "(s1p10h12v0s0b4310T"
OFFCODE #ESC "E" ESC "(11U" ESC "&l0L" ESC "*p000y" ESC "*p000X"
PITCH 100
TABLE #
END

Hvis det siger dig noget så vil det være dejligt med lidt hjælp

olefahnoe

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 21-11-03 16:40

Hej igen Ole;

JA! det siger mig faktisk en masse. Dog kan jeg ikke komme med den 100% rigtige oversættelse af de enkelte sekvenser før i morgen, da jeg er optaget resten af idag. Sammen med "oversættelsen" kan du også et et bud på en mulig opsætning, så det herefter bør køre 100%

Jeg har lavet en tilsvarende løsning til Navision i både DOS og Windows miljø - så jeg tror vi sammen kan få det rettet på plads.

Håber du kan have tølmodighed til i morgen omkring middag - så skal jeg sende dig et svar.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 21-11-03 17:07

hej smitty

tusin tak men bare tag dig tid jeg skal ikke bruge det før på mandag skal på en lille weekend tur.....

Hvis du vil kan du sende det til min mail på hotmail som hedder olefahnoe @ hotmail . com

på forhånd mange tak

Ole Fahnøe Munksgaard

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 24-11-03 10:17

hej Smitty

jeg håber snart at høre fra dig igen

det er ved at være et problem her på jobbet, og min røv hænger i vandskorpen..

Mvh

ole

Accepteret svar
Fra : Smitty

Modtaget 250 point
Dato : 26-11-03 01:10

Hej Ole;

Beklager jeg ikke vendte tilbage, men en af mine kunder har haft systemnedbrud - så det tilbragte jeg 3 friske dage med.

Et hurtigt eksempel:

Initialisering : <27>*p3410Y<27>(10<27>(s0p10h12v0s0B<27>(25200X
Terminering : <27>(11U<27>(s0p12.00h0s0b4099T

<27> = Esc.karakter

Jeg prøver lige at finde en .PDF manual og sender dig på din "private" adresse.

Vend endelig tilbage, hvis der er spørgsmål.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 26-11-03 01:13

Hej igen;

Kom lige i tanke om, at der på http://www.lexmark.dk er mulighed for at hente teknisk dokumentation om PCL.
Her kan du faktisk finde en formidabel manual om PCL koder - og mange goder eksempler på fontskift, etc.

Kan ikke finde mit eksemplar lige nu. Hvis du ikke har held med det, så skriv lige til mig.

/MVH Smitty

Godkendelse af svar
Fra : olefahnoe

Dato : 29-11-03 17:29

Tak for svaret Smitty.