/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Forms til Cookies
Fra : lars09
Vist : 504 gange
50 point
Dato : 15-11-03 15:36

Hej

Jeg sidder med et lille problem, jeg har en logon side, hvor brugeren indtaster et brugernavn og en adgangskode. Brugernavnet skal så opbevares i en cookie, det kan jeg ikke få denne til..

Noget af koden følger:
      strUsername = Trim(Replace(request("username"),"'","''" ))

<input class='text' type='text' name='username' size='15' style='font-family: Verdana; font-size: 8 pt' value="<%=strbrugernavn%>" />

Response.Cookies("HTMLTest")("strUsername") = "strbrugernavn"

Hvad gør jeg forkert ???

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 15-11-03 18:57

Dette burde vær nok, og fungere

<input class='text' type='text' name='username' size='15' style='font-family: Verdana; font-size: 8 pt' value="<%=Trim(Replace(request("username"),"'","''" ))%>" />
Response.Cookies("HTMLTest")("strUsername") = Trim(Replace(request("username"),"'","''" ))

Smorch

Kommentar
Fra : lars09

Dato : 16-11-03 10:51

Det virker ikke som det skal! hermed følger koden til det

<%

SET RS = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
rs.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("lager.mdb")

If Request("mode") = "Check" then

   ' Authes user, password, and fixed a known securitybug to many login systems.
      'strUsername = Trim(Replace(request("username"),"'","''" ))
      strPassword = Trim(Replace(request("password"),"'","''" ))

Sql = "Select Count(*) as Found from MedarbejderTabel where (Brugernavn = '" & Trim(Replace(request("username"),"'","''" )) & "') and (Password ='" & strPassword & "')"
Set LO = RS.Execute(Sql)
if LO("Found") = 0 then
Session("login") = ""
error = "Du er ikke en godkendt medarbejder til at benytte dette system, kontakt webmasteren på Webmaster@testpilot.dk"
else
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("lager.mdb")
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open strDSN
strSQL = "SELECT * FROM MedarbejderTabel where (Brugernavn = '" & Request("username") & "') and (Password ='" & Request("password") & "')"
Set ez = myConn.Execute(strSQL)
Session("login") = "Authed"
Response.Redirect "medarb.asp"
ez.Close
RS.Close
Conn.Close
End if

%>
<h4>Du skal v&aelig;re medarbejder for at benytte dette</h4>
<br />
<form action="logon.asp" method="post" onsubmit="MM_validateForm('username','','R','password','','R');return document.MM_returnValue">
<font face="verdana" size="2">Username:</font>&nbsp; <input class='text' type='text' name='username' size='15' style='font-family: Verdana; font-size: 8 pt' value="<%=Trim(Replace(request("username"),"'","''" ))%>" />

<br />
<font class="header"> <font face="verdana" size="2">Password:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</font><input class="text" type="password" value="<%=strpassword%>" name="password" size="15" style="font-family: Verdana; font-size: 8 pt" />
</font><br />
&nbsp;&nbsp; &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<p>&nbsp;&nbsp; &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<input class="text" type="submit" value="Login" name="submit" style="font-family: Verdana; font-size: 8 pt" />
<input type="hidden" name="mode" value="Check" />
<br />
<%=error%>
</p>
<%
Response.Cookies("HTMLTest")("strUsername") = Trim(Replace(request("username"),"'","''" ))

Den ligger overhovedet ikke noget i cookien nu! hvad gør jeg galt ?

Kommentar
Fra : lars09

Dato : 16-11-03 10:54

Det virker hvis man taster forkert en gang og så forsøger igen, så bliver den logget i cookien! ellers ikke

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 16-11-03 12:50

Læs hva der står i udkommenteringerne - altså det efter '

Mvh

Smorch

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 50 point
Dato : 16-11-03 12:50

<%
'////////Det udkommenterede er unoedvendigt du kan bruge den samme forbindelse igen og igen mens der er aaben
SET RS = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
rs.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("lager.mdb")
If Request("mode") = "Check" then
strPassword = Trim(Replace(request("password"),"'","''" ))
Sql = "Select Count(*) as Found from MedarbejderTabel where (Brugernavn = '" & Trim(Replace(request("username"),"'","''" )) & "') and (Password ='" & strPassword & "')"
Set LO = RS.Execute(Sql)
if LO("Found") = 0 then
Session("login") = ""
error = "Du er ikke godkendt til at benytte dette system; kontakt <a href='mailto:Webmaster@testpilot.dk'>webmaster</a>"
else
'/////Had bruges dette opkald til ???? Du har jo allerede fundet ud af om en bruger med det password findes i databasen
'    strSQL = "SELECT * FROM MedarbejderTabel where (Brugernavn = '" & Request("username") & "') and (Password ='" & Request("password") & "')"
'   Set ez = rs.Execute(strSQL)

'strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("lager.mdb")
' Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
' Conn.Open strDSN
Session("login") = "Authed"
Response.Cookies("brugerinfo")("strUsername") = Trim(Replace(request("username"),"'","''" ))
Response.Cookies("brugerinfo")("navn") = "test"
Response.Cookies("brugerinfo").Expires = Date+365
RS.Close

Response.Redirect "hurra.asp"
' ez.Close
' Conn.Close
End if
End if %> <br />
<form action="check09.asp" method="post">
<font face="verdana" size="2">Username:</font>&nbsp; <input class='text' type='text' name='username' size='15' style='font-family: Verdana; font-size: 8 pt' value="<% =request.Cookies("brugerinfo")("strUsername") %>" />

<br />
<font class="header"> <font face="verdana" size="2">Password:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</font><input class="text" type="password" value="" name="password" size="15" style="font-family: Verdana; font-size: 8 pt" />
</font><br />
&nbsp;&nbsp; &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<p>&nbsp;&nbsp; &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<input class="text" type="submit" value="Login" name="submit" style="font-family: Verdana; font-size: 8 pt" />
<input type="hidden" name="mode" value="Check" />
<br />
<%=error%>
</p>
<%
%>

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 16-11-03 12:51

Hurra.asp :

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
HURRA<br>

<%= request.Cookies("brugerinfo")("strUsername") %> er logget på<br>
<%= request.Cookies("brugerinfo")("navn") %>
</body>
</html>

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 16-11-03 12:53

P.S. : jeg har kaldt din fíl for check09.asp derfor er action="check09.asp" hvilket du lige skal ændre til hvad din fil hedder.

Du kan se eksempel på http://www.morch.dk/s2all/check09.asp
login som lm
passw.: lm

Mvh

sMorch

Godkendelse af svar
Fra : lars09

Dato : 16-11-03 13:10

Det må jeg sige, det var et svar der ville noget, tusind tak for det!!!

Tak for svaret smorch.

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 16-11-03 13:42

U R Welcome

sMorch