/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Motion
Fra : joanlegind
Vist : 462 gange
50 point
Dato : 12-11-03 23:34

Er det nok, at træne i et fittnescenter 3 x ugeligt A 1 time hvis man ville tabe sig, og man samtidig spiser ½ kg grøn sager dagligt og spiser masser af frugt. og udelukkende kun spiser, fedtfattigt mad, og man vil tabe sig 25 kg.
Skal man helt holde sig fra slik, og smør.

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 13-11-03 00:37

Hej joanlegind.

Jeg bliver nød til at spørge dig om det vil være max 3 timers motion pr.uge du har tænkt dig??
Skal det kun holdes til du har tabt de kilo???
Hvad så bagefter???
Vedrørende det med smør og slik. Vil jeg mene, hvis du har karakteren og der ikke ligger sygdom til grund for dit ønskede vægttab, så vil kun lidt smør på rundstykket om søndagen og 2 mini slikposer a' 1 kr. midt i ugen er det ingen skade til , det vil kun gøre, at du ikke føler dig sat uden for soldeverdenen.

Jeg bliver dig svar skyldig, på dit spørgsmål, men jeg håber du kan bruge min erfaring.

Jeg fik for meget frugtsukker, da jeg begyndte at spise meget frugt, og det havde den negative virkning at jeg ikke tabte ret meget, og blev meget oppustet, jeg lignede ofte en der var 7-8 måneder henne i en graviditet,hvilket jeg ikke var.

Mange hilsner Rita

Kommentar
Fra : esc2spc

Dato : 13-11-03 01:07

Hej joanlegind

Det lyder som en god plan til at starte med. Nu ved jeg ikke om hvor meget du vejer nu i forhold til din højde, eller om du er vandt til at dyrke motion eller ej, og hvorlænge du vil være om at tabe de 25 kg. ikke mere end 1kg om ugen vel!

Jeg vil anbefale at du motioneret 1time om dagen for bedst resultat. Du behøver ikke at gå i motions centeret hverdag, men du kan væksle mellem en gå tur eller cykel på arbejde med motionstræning hveranden dag. Husk at det behøver ikke at være hårdt før det gavner.

Grønsager og frugt er godt! men det er meget vigtigt at spise proteiner og husk at spiser varieret. Unaset havd du spiser, må ikke få mere end 1500kcal-1800kcal afhængingt af om du er en mand eller kvinde, ellers taber du dig ikke.

Det bliver en laaang kommentar hvis man skal skrive alt om kost og ernering, men check det her ud
http://www.weightconsultants.com/da/
Jeg kender flere som har haft stor glæde og vægttab ved at gå til de møder.

held og lykke

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 13-11-03 14:00

Så vidt jeg husker fra tv-programmet "Farvel fedt" skal man røre sig mindst fem timer om ugen samtidig med at spise meget fornuftigt for at tabe sig. At røre sig referer til at man skal gå, løbe, cykle, træne i motionscenter osv.
Jeg kan se, at esc2spc har sendt dig linket til de danske vægtkonsulenter, som jeg også klart kan anbefale. Tjek dem ud, når først man er inde i tankegangen og har tilvænnet sig principperne tænker man ikke ret meget over det.

Pøj pøj.

Kommentar
Fra : joanlegind

Dato : 16-11-03 00:25

Tak for svaret lillespir. Til ? Om det er max 3 timers Motion jeg havde tænkt mig. ja det er det. Og det skal holdes til jeg har tabt mig de 25 kg, og så ville jeg kun gå små ture, og stadig passe på min vægt bagefter. Underligt nok så bliver jeg oppustet og føler jeg får vand i kroppen af stegt mad, og kager. Men har det strålende med grønsager og frugt. Og kun vand. Men tak for rådet.

Accepteret svar
Fra : hoejholdt

Modtaget 50 point
Dato : 05-03-04 11:58

Hej.. 3 timer ugentligt burde gøre tricket.. og husk der er også den skjulte motion: rengøring, gå istedet for at tage bussen, trapper etc.
Angående helt af forsage søde sager, så bliver det nok for hårdt i længden. Selv om man har en stærk vilje, skal man også føle at man lever lidt. Man kan sagtens lave lækre desserter uden sukker og for meget fedt.. yoghurt med flydende sødemiddel og forskellige smags-essenser er godt og slukker sukker tørsten Man skal jo også kunne holde i længden..

Godkendelse af svar
Fra : joanlegind

Dato : 08-03-04 23:50

Tak for svaret hoejholdt.