/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Det fedeste mp3-site?
Fra : a_h_nielsen
Vist : 573 gange
50 point
Dato : 11-11-03 16:25

Hvor er der bedst mulighed for at downloade mp3? jeg downloader fra Kazaa lite, men der er utroligt mange af filerne der er blevet manipuleret så de ikke kan afspilles (høj skrat-lyd)...
Hvad er alternativet?
tak
a

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-03 16:41

At købe dit musik.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : misand

Dato : 11-11-03 16:54

Prøv Imesh eller dc eller dc++

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 11-11-03 16:56

Ja da... Her http://www.cdskiven.dk

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 11-11-03 16:57
Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 11-11-03 16:57
Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 11-11-03 16:59

http://www.tpmusik.dk

Det må være nok!!

Kommentar
Fra : windows

Dato : 11-11-03 17:55

prøv www.zeropaid.com der skulle være en mulighed for det du søger efter

Kommentar
Fra : Kahlenberg

Dato : 11-11-03 18:38

Eller prøv:

http://www.winmx.com/

Det er stabilt og forholdsvis hurtigt, har det meste...og så er det stort set fri for orme og netagenter!!!

Kommentar
Fra : Ladmorillo

Dato : 11-11-03 18:50

Appropos bananer.. jeg har hørt om disse mp3-filer som, når de afspilles, pludselig bliver til en masse skratte-lyde. Og efter sigende sker der det i nogle mp3-filer at pludselig går lyden helt i bund, efterfulgt af en høj bip-lyd, og efterfølgende går lyden op igen og musikken fortsætter.

Hvad er meningen med dette?? Disse filer er selvfølgelig ulovlige hvis man ikke selv har CD'en, men hvoffor er de til rådighed når de er ubrugelige, hvem gider have sådanne liggende?? Er det måske afspilleren der er skyld i det og slet ikke noget der ligger i filen eller hvordan hænger det sammen? Jeg er lidt forvirret.

Anyone?

Accepteret svar
Fra : Ishoey

Modtaget 50 point
Dato : 11-11-03 20:12

Bundrekord for pladesalg

Pladesalget går tilbage drastisk tilbage - også i år. Pladeselskaberne giver piratkopiering fra nettet skylden.

Pladesalget falder stadig. Tallene for 2003 vil ligge 20 procent under tallene for 2002 – der heller ikke var overvældende.

Faktisk var det samlede salgstal for 2002 det dårligste man har set siden midt i 1990’erne. I 2002 blev der solgt 12 millioner cd’er i Danmark. I år 2000 blev der solgt 20 millioner, viser tal fra musikorganisationen IFPI.

Pladeselskaberne giver entydigt piratkopieringen fra nettet skylden.

»Det er hævet over enhver tvivl, at det er resultatet af den omfattende illegale nedtagning af musik fra nettet. Det er klart, at når folk føler, at de kan få varerne gratis uden de store konsekvenser, så gør de jo det - selv om det er at stjæle. Derfor prøver vi også at slå hårdt ned på det«, siger Jesper Bay, marketingdirektør i IFPI til Nordjyske og Fyens Stifttidende.

Jesper Bay hæfter sig ved, at i takt med, at der kommer lovlige alternativer på nettet, vælger folk i noget omfang at bruge dem.

Få lovlige muligheder i Danmark
Det danske udbud af lovlige musiktjenester lader dog foreløbig en del tilbage at ønske. Blandt andet fordi det har taget pladeselskaberne meget lang til at komme overens med rettighedshaverne.

TDC har de eneste, der har et større udvalg i en digital musikbutik på nettet. Derudover kan man nogen steder hente digitaliseret musik på biblioteket.

Kilde: Pol

Kommentar
Fra : a_h_nielsen

Dato : 11-11-03 22:06

Min situation er dog den, at jeg køber rigtigt mange skiver om året, men synes det er fedt, at jeg kan gå ind og checke en masse ny musik ud, som jeg aldrig ville have hørt og købt originalt, hvis det ikke var for nettet..Vil personligt 1000 gange hellere eje en original skive end en brændt...men sådan er der desværre ikke mange der har det...
a

Godkendelse af svar
Fra : a_h_nielsen