/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Shell32.dll
Fra : Kanduikke
Vist : 371 gange
200 point
Dato : 04-11-03 20:34

Hej.

Når jeg klikker på en mappe i stifinderen, kommer den (Win ME) og siger at der er fejl i filen shell32.dll. Så vidt jeg kan se, er det en fil der bruges i forbindelse med at man ændre iconerne. Jeg har prøvet at slette/overskrive men det kan jeg ikke fordi filen (Shell32.dll) bruges af windows.

P.S. Stifinderen går ned når jeg klikker på en mappe.

Hvad gør jeg ???

På forhånd tak.

Kanduikke.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-11-03 20:44

Hej.

Hvis du har et antivirusprogram så prøv at "køre" det.

Hvis der måtte være virus i filen vil den blive repareret. Ellers vend tilbage.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-03 20:45

Du kan hente DLL filer her, hvis der er problemer : http://www.dll-files.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kanduikke

Dato : 04-11-03 20:50

Hej ellebye.

Jeg bruger Panda Titanium, og den er (up to date), den kommer ikke med "fejl/virus"

Men ellers tak for et godt forslag.

M.v.h.

Kanduikke.

Kommentar
Fra : Kanduikke

Dato : 04-11-03 20:55

Hej Molokyle.

Jeg har hentet filen fra ovennævnte hjemmeside, og kan ikke overskrive den, når jeg kører windows (da filen bliver brugt af windows) og jeg ved ikke hvordan jeg kommer over i DOS med Win ME.

M.v.h.

Kanduikke

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 210 point
Dato : 04-11-03 20:55

>molokyle

Hvad så, man kan ikke umiddelbart fjerne shell32.dll eller overskrive den.

Hvis man downloadede er ny, kørte op uden systemfiler, kunne man så fjerne den og indsætte en ny?

ellebye

Kommentar
Fra : Kanduikke

Dato : 04-11-03 20:59

Hej Ellebye.

Det lyder som en spændende ide, det har jeg ikke prøvet.

M.v.h.

Kanduikke

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-11-03 21:04

Hej Kanduikke

Du kunne måske prøve ovenstående.

Når du starter op skal du bruge F8 tasten indtil der kommer en menu op hvor man kan vælge hvilken start man vil bruge. Her kan man starte op i "dos" roden.

Noter hvor filen ligger den du skal fjerne, eller bedst omdøb i stedet for.
Noter hvor du har lagt den nye og kopier den hen i biblioteket hvor den skal ligge, og start op igen normalt.

(Håber det virker)

ellebye

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-03 21:07

Jamen; jeg ville gå i DOS (..jeg har nu ikke lige haft det specifikke problem) og overskrive den DLL, som jeg selvfølgelig ville have gemt i c:\temp. Altså copy c:\temp\Shell32.dll c:\windows\system.

Windows ME i DOS ? Måske hjælp her : http://www.wintip.dk/9x/guides/me_dos/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-11-03 22:51

Kan du køre en system restore? Ligger under programmer > tilbehør >> systemværktøjer > system restore eller gendannelse

Godkendelse af svar
Fra : Kanduikke

Dato : 04-05-04 06:53

Tak for svaret ellebye.

Jeg måtte formatere computeren, men nu kører den fint igen.

Tak for alle svarerne.

Kanduikke