/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Hvordan laver jeg vb programmer til nett~
Fra : pcboy
Vist : 566 gange
146 point
Dato : 04-11-03 13:49

Hej jeg programmere i VB og ville gerne vide hvordan man laver programmer til internettet f.eks har jeg set nogle programmer bruger telnet til at sende mails med. Jeg har fået at vide at man skal programmere med winchok men er det rigtigt , hvad er winchok og hvor finder jeg en guide til det eller hvad man nu ellers skal bruge.

Hilsen PcBoy

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-03 14:17

Du kan bruge VB-Script på nettet. Lige som Java-Script bruges det ofte til at understøtte server-side programmering i ASP, PHP, og andre CGI ting. Så vidt jeg ved; kan kun JAVA som programmeringssprog bruges til nettet og så taler vi applet's.

Hænger lige på tråden i håb om at blive belært om noget andet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-03 14:24

Her kan du ser hvordan du lægger et VB-Script i din HTML kode : http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/vbshtml.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-03 14:29

Hmm. mystisk kandu.dk laver knuder prøv : http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/vtorivbscript.asp
og vælg : VBScript User's Guide -> Adding VBScript code to an HTML Page.

Det kan være du skal mærke URL'en af og kopiere den op i adresselinien.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 04-11-03 19:38

Hej molokyle
Der står at siden ikke er fundet hvis kandu ikke virker så godt så send linket til mon email cyberto@ofir.dk

Hilsen Pcboy

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 04-11-03 19:43

Hey jeg tror jeg har fundet noget jeg søgede bare efter Adding VBScript code to an HTML Page i søgemaskinen i siden men jeg tænkte på vis jeg f.eks ville lave en mail bomber hvilket sprog skal jeg så bruge???

Hilsen Pcboy

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 146 point
Dato : 04-11-03 19:51
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-03 19:54

Fy...

VBScript/JavaScript + ASP

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 04-11-03 20:52

hvad mener du med VBScript/JavaScript + ASP er det dem alle man skal bruge eller kan man nøjes med et af dem???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-03 21:13

ASP er Active Server Pages. Det giver adgang til at bruger Internet-serverens CPU og Memory resourcer (Hvis du har adgangsrettigheder). I ASP kan du lave en SMTP E-mail server connection og med lidt hokus-pokus i VBScript implementere dine onde Mail-Bombers

Jeg hjælper dig ikke !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 05-11-03 06:53

ok du hjælper mig ikke!
Men du kan da sige mig hvor jeg kan lære ASP

Hilsen Pcboy

Godkendelse af svar
Fra : pcboy

Dato : 05-11-03 07:14

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-03 10:30

pcboy -> Et godt sted at starte er dette forum : http://activedeveloper.dk/Default.asp
Der kikker jeg selv forbi engang imellem.

</MOLOKYLE>