/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Menu
Fra : Thiemer
Vist : 378 gange
50 point
Dato : 30-10-03 15:06

Hej... Hvordan laver man en menu i Frontpage? Altså "binder" siderne sammen... f.eks: jeg har lavet en forside, og en anden side, men hvordan laver jeg et link fra forsiden til den nye side?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 30-10-03 15:19

Forudsat jeg har forstået dig ret så (?) så markerer du teksten der skal bruges som link (eller billedet!) - højreklikker når det er markeret og ned på "hyperlink" frem kommer en boks hvori du så skriver adressen på den side du vil linke til.

Er det fra en side til en anden side - eller har du lavet rammer ??

Har jeg forvirret dig for meget - må du lige beskrive lidt mere om hvad det er du egentlig vil

Karina

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 60 point
Dato : 30-10-03 15:21

I frontpage er det meget simpelt... Lad os antage at du har filerne:
forside.htm
og
andenside.htm
For at linke til andenside.htm fra forside.htm skal du markere det stykke tekst som skal være det folk klikker på, og derefter vælge "hyperlink" i menuen indsæt... Her vælger du så hvilken fil du vil have linket skal henvise til...

i ren html kode ser det sådan her ud:
<a href="andenside.htm">HER ER LINKET</a>

Håber du kan bruge det... hvis du vil vide mere, så bare fyr løs

Godkendelse af svar
Fra : Thiemer

Dato : 30-10-03 15:31

Tak... Håber jeg kan finde ud af det ;)

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-10-03 16:10

>Thiemer

Lige for at gøre det helt korrekt SKAL den første side man kommer ind på hedde:

index.htm

Det er fra index-siden du bevæger dig videre som beskrivet ovenover.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 31-10-03 07:12

ellebye ikke nødvendigvis... F.eks. kan den første side sagtens hedde hulabula.htm eller mysite.asp eller hvad pokker du nu vil have den til at hedde... Det er bare et spørgsmål om at konfigurere webserveren hvor serveren ligger på til at hente den rette fil, når brugeren indtaster adressen i adressefeltet