/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
links
Fra : Kjeldbjerg
Vist : 591 gange
100 point
Dato : 24-10-03 17:10

jeg vil gerne gøre navigationen på mine side lidt lettere, og vil derfor lave mine links ligesom dem der f.eks er på http://r1dvd.dk/shop/

dvs. at når man trykker på en "kategori" kommer der en række links frem.

Men jeg har ingen idé om hvordan man laver det?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-03 17:22

Tja.. Du kunne jo 'bare' loade en ny side med de 'ufoldede' links. Ingen ASP kun HTML.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-03 17:28

Ups.. ufoldede ??? udfoldede selvfølgelig. Altså du laver en side for hvert menupunkt og loader denne, når menupunktet vælges

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-03 18:15

Efter hvad jeg har kunne læse af source koden er det nøjagtigt, hvad de har brugt. Det er et framebaseret site. De opdaterer via target attributten den venstre frame, når du vælger menupunktet. (target="productmenu")

Når du så vælger et 'nyt' menupunkt opdatere de højre frame. (target="main")

Iøvrigt ret muntert, deres 'kode' beskyttelses JavaScript ikke virker Det ku' være det var dér, jeg skulle søge job

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 24-10-03 18:25

http://www.netby.dk/Oest/Astralvaenget/86/DHTML/foldout%20menu.htm

Kikk i koden så ser du hvordan det kan laves

Kommentar
Fra : Kjeldbjerg

Dato : 25-10-03 15:06

molokyle, jeg er temmelig newbie til det her, og kan ikk helt få det til at virke på den måde du skriver.
jeg laver en side med links til hvert menupunkt? (feks. menupunkt "1", så laver jeg en side der hedder "1links".)
skal mit menupunkt så laves som et link til "1links" hvor target samtidig er "1links"? for det synes jeg ikke virker

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 27-10-03 15:38

Jamen, så kik lige hér : http://www.w3schools.com/html/html_frames.asp

Bagefter er du ikke newbie

Når du vælger f.eks. [Menu Punt 1] i venstre frame, opdaterer du denne via target="_this" eller target="NAVNET_PÅ_VENSTRE_FRAME". Så opdaters venstre frame med den nye html side, som du har valgt i src="MIN_UDFOLDE_MENU.HTM", med de 'udfoldede' links. Vælger du et af disse link, opdaterer du via target="NAVNET_PÅ_HØJRE_FRAME" med src="MIT_VINDUE.HTM".

Læs på lektien og Voila...

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Kjeldbjerg

Dato : 27-10-03 20:20

jeg tror bare jeg dropper det, vil ikke til at lave min side med frames.

Men tak for hjælpen anyway