/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Hjælp - megadårlig økonomi!!!!
Fra : Reuss70
Vist : 787 gange
110 point
Dato : 21-10-03 13:53

Ok her er situationen:

Efter at være kommet ud af et 12 årigt forhold, står jeg med en gæld på ialt ca. 150.000 - som jeg betaler på hver måned... lægger jeg samtlige afdragsbeløb sammen ligger det månedlige afdrag på 4700!!!!
Jeg lever på en SU - 6600,- udbetalt og det kræver vist ikke nogen Einstein at se at det her ikke er en optimal løsning.
Ud over SU har jeg ca. 2000 om måneden fra et ekstra job.
Jeg er heldig at have fundet en kæreste hos hvem jeg kan bo uden at skulle betale husleje. Jeg giver derimod 2100 om måneden til husholdningen (reelt set burde jeg betale det dobbelte). Men det holder jo ikke i længden (hverken økonomisk eller moralsk). Faktisk er jeg jo ude af stand til at forsørge mig selv! Hvis jeg mister mit deltidsjob eller min kæreste har jeg da et alvorligt problem!

Så er spørgsmålet hvad jeg kan gøre ved det?! Eventuelt se om der er et eller andet sted jeg kan samle min gæld og nøjes med at afbetale 2000-2500 om måneden!?, gældsanering?!, vinde i lotto (haha)...

Gode råd modtages gerne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-10-03 13:59

Masser af gode råd her : http://www.flere-penge.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 21-10-03 14:02

Jeg ville nok overveje at gå ned i min bank og prøve at snakke med dem først.
Men ellers så find ud af hvor stor en forskel der er på din banks rente % og SU rente %, og så find ud af om du kan lægge din gæld der hvor %én er mindst.
En af mine venner har et lån over SU hvor han har fået lavet en eller anden speciel aftale. Men ved dog ikke lige hvor mange penge det drejer sig om.
Men prøv at snakke med din bank.

Zerg

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 21-10-03 14:04

Hej
For nogen tid siden havde jeg et lignende problem. Jeg blev hjulpet (ikke økonomisk) men med gode råd. Det bevirkede, at jeg tog skeen i anden hånd. Jeg fik hjælp til budgetlægning, hvilket bevirkede, at der var nogle ting jeg godt kunne undvære. Det er hårdt, men nødvendigt. Et godt råd. Opsøg ikke de dyre finansieringsselskaber. Held og lykke.

Torben

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 21-10-03 14:07

I dette spørgsmål er der en laukjaersgaard der tilbyder sin ekspertise ganske gratis. Måske det var noget????

http://kandu.dk/dk/spg/24409

Med venlig hilsen Ruder4

Her er hvad han skrev:

Handelsfinans (Danskebank) og Acceptcard er jo der ligger bag, og det er jo ikke den billigste form for financiering du kan finde.

Når du har fået ordnet det du skal, var det så ikke en ide at du tog din økonomi lidt op til revision for at se om du kunne slippe billigere ?

Hvis du ikke kan overskue det hele, så vil jeg gerne prøve at hjælpe - gratis.
Skriv til Lau.Kjaersgaard@e-mail.dk

Tilbuddet gælder også andre som læser dette - jeg får ikke provision andre steder fra - det er af ren lyst til at hjælpe.
Lau

Kommentar
Fra : Reuss70

Dato : 21-10-03 14:21

bauchmann - øhm, ja det er jo ikke et spørgsmål om at undvære noget som helts - jeg undværer allerede alt hvad jeg kan... jeg har lissom ingen penge at købe noget som helst for hahahah

Jeg vil forsøge min bank - men er ret sikkert på at det er håbløst. De færreste banker vil låne en studerende 150.000 uden sikkerhed og uden nogen form for fast ejendom etc..... men jeg vil meget gerne undgå dyre finansieings/afbetalings selskaber... det er nemlig der en del af den klatgæld jeg har nu ligger......

ruder4 - tjekker det lige ud

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 21-10-03 14:34

Hej

Prøv kjærsgaard@e-mail.dk Jeg mener det er hans adresse.
Torben

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 21-10-03 14:38

Hej igen

Det var ikke den rigtige adresse. Her kommer den. lau.kjærsgaard@e-mail.dk
Torben

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-10-03 15:08

..eller, som sagt :

Citat
ØkonomiGuiden yder personlig rådgivning og bistand i forbindelse med alle former for privatøkonomisk problematik herunder bl.a.:

privatøkonomiske problemstillinger af almen karakter

gældssanering og akkord

skattesager herunder lønindeholdelse m.v.

vanskeligheder i forbindelse med myndighedskontakt

penge- og finansieringsinstitutters privatkunde betingelser

Prøv dog at kontakte dem.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : laukjaersgaard

Dato : 21-10-03 16:06

Hejsa
Som et par stykker allerede har skrevet, vil jeg gerne prøve at hjælpe dig. Det kræver noget "hjemmearbejde" for dig, men ellers ordner vi via e-mail. Et umiddelbart gæt, lyder på at det kan lade sig gøre at få dine udgifter til lån sat noget ned.

Skriv til mig hvis vi skal forsøge: Lau.Kjaersgaard@e-mail.dk

Lau

Kommentar
Fra : Reuss70

Dato : 21-10-03 20:56

Hej Lau...

Har taget mig den frihed at sende dig en mail

LAd mig høre hvad for ideer du har - og tak fordi du gider!!!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 22-10-03 06:32

>Reuss70

Har i går læst en artikel i en af de daglige netaviser om "Økonomicenteret i Århus", men kan desværre ikke finde den igen - Men de har i flg. artiklen malket en kundekonto for ca. 19.000 kr, mens de varetog kundens gældsproblemer.

De havde fået adgang til kundens konto, og skulle så betale kundens kreditorer, men prioriterede sig selv meget højt, så højt at kunden opsagde aftalen, hvorefter
"Økonomicenteret i Århus" kvitterede med at have 8.500 som en passende afslutning.

Så kig dig godt for, inden du overlader din økonomi til plat-firmaer.
Der er jo ingen grund til at føje spot til skade, eller kaste gode penge efter dårlige

>Lau.
Det er noget af et filantropisk foretagende du kører, hvad er din baggrund for at kunne tilbyde ovennævnte "service"

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 22-10-03 08:26

Hej Ram
Som tidligere omtalt hjalp Lau mig med mit. Der var ikke engang en 25 øre imellem os. Jeg tilbød et par flasker vin, men nej. Når man bliver hjulpet, og man er tilfreds, så kan man også påskønne hjælpen.

Torben

Kommentar
Fra : Reuss70

Dato : 22-10-03 09:00

hehe - ja jeg vil jo helst undgå diverse firmaer.

Jeg går bare og glæder mig til at høre fra Lau - for jeg skal søreme have gjort noget ved det her!

Kommentar
Fra : laukjaersgaard

Dato : 22-10-03 09:27

Hej Ram
Der ligger nok mange ting bag, men arbejdsbyrden er nu ikke så stor endda.
Min økonomi har været ret elendig, faktisk så gal at mit hus var ved at ende på tvangsauktion og min daværende bank ville ikke hjælpe. Så kontaktede jeg Økonomicentret og blev chokeret over hvor dyrt det ville blive samt at jeg ville miste enhver kontakt med min økonomi - så tog jeg mig selv i nakken og satte alle sejl til for at finde en løsning, og det lykkedes.

De erfaringer jeg fik, parret med min uddannelse, er baggrunden for at gå i gang med det

Hvis min ringe indsats kan hjælpe andre til at slippe for bekymringer om økonomien, og helst også at de bliver mere (ansvars ?) bevidste om hvordan tingene hænger sammen, så vil jeg da gerne yde den og lære noget samtidig. At jeg så har en naiv tanke om på et tidspunkt at tjene lidt lommepenge eller måske endda leve af det, det er så en anden snak.

Lau

Kommentar
Fra : Reuss70

Dato : 22-10-03 09:40

(Lau - du har godt nok fået min mail, ikke?!)

Kommentar
Fra : Reuss70

Dato : 22-10-03 10:01

ok - har fået dit svar hahaha

Jeg var vist lidt for overivrig...... Jeg er igang med at udfylde .........tak

Kommentar
Fra : poularne

Dato : 28-10-03 11:19

Det er sådan at hvis din samlede gæld overstiger 20 gange din netto udbetaling om måneden så er du godt på vej til at være gældssanerings-berettiget, du kan gå ind på www.familieadvokaten.dk der står det hele

mvh. Poul-Arne

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 01-03-04 23:53

Spørgsmålet er helt fra 2003, så kunne du ikke lukke det.
Torben

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 10:57

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>