/ Forside/ Teknologi / Udvikling / XML / Spørgsmål
10  Angband 26
XML begynder
Fra : souidr
Vist : 1878 gange
10 point
Dato : 20-10-03 16:11

Hej
Jeg er lige begyndt at lege lidt med XML/XSL
er der nogen der kan forklare mig sammenhængen mellem de 2 typer filer evt. med et par eks. af et XSL file og output i XML

Accepteret svar
Fra : pmbruun

Modtaget 20 point
Dato : 20-10-03 16:46

XML er en standardiseret måde at repræsentere hvad som helst i en tekst-fil med struktur.

XML er godt til informationsudveksling fordi man kan se på strukturen, hvordan informationen skal tolkes.

XSL definerer et StyleSheet, som kan hjælpe en browser med at finde ud af, hvordan en given XML fil skal præsenteres, så den bliver lidt mere bruger-venlig end det rå XML format.

XSLT er en XML fil, som beskriver hvordan en XML fil transformeres til noget andet, f.eks. en HTML fil.

Der er en rigtig god site, hvor du kan få en masse information:

http://www.w3schools.com

Godkendelse af svar
Fra : souidr

Dato : 27-11-03 16:04

Tak for svaret pmbruun.