/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
fotogalleri i forntpage
Fra : kristian2000
Vist : 345 gange
50 point
Dato : 16-10-03 15:32

Jeg har oprettet et fotogalleri i diasform i frontpage. Øverste oppe er
billederne i thumbs vist, og der er en knap foran og bagved billederne, så
mankan bladre i dem. Den bagerste knap forsvinder. Jeg har indsat
fotogalleriet i en indbygget ramme. Hvordan kan jeg forhindre at knapper
forsvinder???

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-10-03 16:06

Sommetider er det lettere se problemet. Hvad er din hjemmesides navn?

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : kristian2000

Dato : 16-10-03 16:15

www.falentinfoto.dk

prøv at se under locations i værd at vide...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-10-03 16:38

Jeg har i hvert fald fundet ud af, at når jeg markerer diner thumbs og trykker på dobbeltspace-knappen, rykker din billedserie sig som man kan se de sidste billeder.

Hvad med at flytte "søgefunktion og gæstebog et andet sted på siden, så tror jeg det hjælper.

ellebye

Kommentar
Fra : kristian2000

Dato : 16-10-03 16:43

Det ville være en ide, men så ville min venste side blive meget alng, og ideen ville forsvinde. Derudover vile det ikke se særligt pænt ud.

Jeg undre mig lidt over at f.eks. ved arkitektur, at man godt kan se knapperne??

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-10-03 17:38

Ja, men her virker det som om der er mere plads mellem billederne, så der er mere plads ved det sidste billede.

Kunne du under locations prøve at lave en space mere mellem et par af thums så får du mere friplads i den sidste ende? Det er som om det sidste billede dækker over knappen.

ellebye

Kommentar
Fra : kristian2000

Dato : 16-10-03 18:19

Fotogalleriet er fastlåst.. jeg kan ikke rigtig ændre i mellemrummende...

jeg har set html-koden og jeg kan ikke se at jeg kan ændre noget i den???

<html>

<head>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1120">
<title>On locations</title>
<style>
<!--
p.MsoNormal
   {mso-style-parent:"";
   margin-bottom:.0001pt;
   font-size:12.0pt;
   font-family:"Arial";
   color:black;
   margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm}
-->
</style>
<meta name="Microsoft Theme" content="none, default">
</head>

<body>

<div align="left">

<!--webbot bot="PhotoAlbum" U-Include="../photogallery/photo19424/real.htm" clientside TAG="BODY" --></div>
<address style="font-family: Times New Roman; margin-left: 0cm; margin-right: 0cm; margin-top: 0cm; margin-bottom: .0001pt" align="left">
<span style="font-family:Arial;color:#0000FF;
font-style:normal"><font size="1">&nbsp;</font></span></address>
<p class="MsoNormal" align="left">&nbsp;</p>

</body>

</html>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-10-03 18:33

Umiddelbart kan jeg heller ikke se nogen space.
Man kan jo selvfølgelig prøve at lave margerne lidt større eller mindre.

Men lige under siden "under locations " fylder det sidste billede mere og overlapper skriften i hø. side.

Den må jeg lige tygge på.

ellebye

Kommentar
Fra : kristian2000

Dato : 16-10-03 18:38

jeg har fundet ud at hvis jeg gør billederne lidt mindre, så kan jeg få den sidste knap med, men det er langt fra optmalt*g*

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-10-03 19:21

Set i IE5 17" 800x600
Jeg har prøvet at strække din side ud over to skærme - det hjælper ikke.
Du kunne have færre billeder pr. visning, så de ikke "klistre" sig op ad "søgefunktion"
Måske kunne du tænke lidt i procent-størrelse.
Det ser ud som om dine små billeder er sat til at fylde det samme som top-banneret.
Emesen.

Kommentar
Fra : kristian2000

Dato : 16-10-03 22:23

hmm det dur ikke at have færrebilleder per visning, så får jeg jo aldrig vist nogle billeder...

nej vil ikke tænke i procentvisning, det ødelægger andre ting....

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 50 point
Dato : 16-10-03 23:03

Så er jeg tilbage med at tænke. har lige være ude.
Selve fotoalbummet er det et der "ligger" i frontpage?
og hvilken frontpage bruger du. Jeg har selv 2000.

I øvrigt er min hjemmeside :

www.ellebyes.dk

her har jeg også nogle billedserier, men ikke bygget op som fotoalbum.

ellebye

Kommentar
Fra : kristian2000

Dato : 16-10-03 23:10

jeg bruger frontpage der er i xp, så det må være 2002??? Og ja det er det der ligger i frontpage..*S*

Kommentar
Fra : kristian2000

Dato : 16-10-03 23:14

så lige din hjemmeside, ikke dårligt*SS*

Kommentar
Fra : kristian2000

Dato : 17-10-03 20:14

nåh jeg fandt ud af det. Gør følgende:

Find filen Real i photogalleriet, under det webgalleri, du skal rette. Åben den så du kan rette den i html:

Følgende kommer frem, den er længere men jeg har taget det vigtigste..

FInd denne linje:

<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="5" width="600">

DU skal rette 600, så den passer til den indbyggede ramme... Meget nemt, men svært at finde frem til.
Jeg vil sige tak for alle dem der gjorde et forsøg og det det seriøst, kigger især på ellebye, tak fordi du tog dig tid*SS*

<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>This is the page</title>
</head>
<body>
<picture file-href="real_p.htm" />
<picture file-href="real_x.htm" />
<div align="center">
<center>
<layer visibility="hide">
<div style="display:none;" id="fpGalleryCaptions_250">
<div></div><div></div><div></div><div></div><div></div><div></div><div></div><div></div><div></div><div></div><div></div></div>
<div style="display:none;" id="fpGalleryDescriptions_250">
<div></div><div></div><div></div><div></div><div></div><div></div><div></div><div></div><div></div><div></div><div></div></div>
</layer>
<script language="javascript" src="sldshow.js">
<!---->
</script>
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="5" width="600">

Godkendelse af svar
Fra : kristian2000

Dato : 17-10-03 20:27

Tak for svaret ellebye.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-10-03 20:45

Ja - nu ser det godt ud.
Emesen.