/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
SCSI 50pin til 68pin?
Fra : danevald
Vist : 504 gange
220 point
Dato : 08-10-03 17:50

Hej

Jeg skal bruge bruge et low profile scsi PCI kort med 50 pin connector, men nu har jeg ledt i 3 dage uden resultat... Kan man i stedet bruge et low profile scsi kort med 68pin connector og så bruge en omformer fra 50 til 68 pin? Det er i dette tilfælde en scanner som bruger et 50 pin kabel men jeg kan kun finde 68pin low profile scsi kort...HJÆLP MIG...

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 08-10-03 18:34

Har du kigget på www.qxl.dk? Eller spurgt efter et kort i NG?

Du får ikke den rette udnyttelse af kortet ved at få lavet et kabel/en converter...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 08-10-03 18:56

NG? Jeg behøver ikke udnyttelsen af båndbredde eller lign. det skal bare virke...

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 08-10-03 19:08

NG = nyhedsgrupper - f.eks. dk.marked.privat.intern --> det hænder de har kort der kunne bruges...

Hvis dit svar er at du bare skal bruge en converter, kan du jo finde en kabelsælger...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-10-03 01:55

Hej.

I teorien ja, i praksis neget svært.

Du skal vide præsist hvilke ledninger fra kortet der skal bruges så din scanner virker.
Så kan man med lodder og trisser selv lave forbindelsen.

Tidligere brugte man meget twistet kabel så man via et program kunne overføre data fra een PC til hinanden. Jeg har prøvet at lave en sådan ved at sidde og lodde de enkelte ledninger fast i den givne rækkefølge, men det var et hestearbejde.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 09-10-03 03:12

Ganske som jeg skrev til dig kl. 18:34 i går, er der et sådant kort på QXL.

Du kan finde det på http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=9484389&ListingType=0&ListingSort=1

Der er stik bagerst på kortet til din scanner. Held og lykke...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 09-10-03 08:22

Problemet er bare at det skal være low profile...

Kommentar
Fra : smarken

Dato : 14-10-03 09:37

man kan købe en støbt converter der har 50/65 poler, og man kan få dem begge veje ...
Jeg ved ikke hvor man køber dem, men tjek evt hos www.pc-netto.dk (ring til dem).
Hvis de siger at det kan man ikke få så bed om at komme til at snakke med Karsten, -han KAN finde det hvis han vil (at det kan betale sig for firmaet). Du skal bare være opmærksom på at der på den slags bestillingsvarer IKKE er returret.

/Smarken
smark.myprivateweb.dk

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 08-03-04 12:14
Kommentar
Fra : danevald

Dato : 08-03-04 22:11

fandt et kabel hos hammargrendata.dk . De var flinke til at hjælpe og da det første kabel ikke virkede sendte jeg bare billeder af stikkene og så fik jeg de rigtige! Total i orden service!

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 220 point
Dato : 08-03-04 22:20

Er det så et twistet kabel du har købt ?
Men primært at dit problem er løst.

mvh
ellebye

Godkendelse af svar
Fra : danevald

Dato : 09-03-04 02:20

Tak for svaret ellebye.