/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
orme i køkkenet??
Fra : mariah
Vist : 7079 gange
40 point
Dato : 01-10-03 02:17

jeg stod lige ude i køkkenet og pludselig så jeg denne mel orm -lignende tingest..
aner ikke hvad det er, fik den dræbt og 2 sek. efter så jeg en ny...kiggede oppe i loftet også var der bare uoverskueligt mange!!! meget meget ubehageligt og klamt...
hvad skyldes dette, og hvad er det for noget??
hvordan kan jeg få dem væk???

håber virkelig at der er nogle der kan hjælpe!!

på forhånd tak

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-10-03 02:58

>mariah

Melorme i LOFTET lyder ikke særlig sandsynliigt. Derimod kan det være et dødt dyr, eller mere grotesk din overbo, der ligger og forrådner i etagen over dig.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 01-10-03 06:11

Nu ligner melorme jo ikke maddiker, så hvad det er kan jeg ikke sige, men ring til din kommune, de har en afdeling for skadedyrsbekæmpelse og kan sikkert hjælpe dig.

Mvh
dabj

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 40 point
Dato : 01-10-03 06:40

>dabj.

Spørger skriver ikke melorme, men melormelignende - hvilket siger mig, at spørger ikke er helt sikker på, hvordan det ene henholdsvis det anden ormelignede "dyr" ser ud.

>mariah - Kig her.

Maddike: http://www.dpil.dk/HTML/spyfl2000.htm
Melorm: http://home1.inet.tele.dk/e-ploug/melorm.htm

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-10-03 07:02

>dabj.

Har lige kigget grundigere efter, og faktisk er hverken melorme eller maddiker "orme", men larver - (En ligegyldig detalje, men nu ved jeg da det)

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : mariah

Dato : 01-10-03 13:11

*g* ej, det er sgu ikke sjovt... de er ganske levende, og der er endnu flere i dag derude...har jeg fået af vide.. tør ikke gå derud.. hmm...
men bor på femte.. så de må jo blive formeret af noget mad af en art. for det er vel de færeste dyr der gider kravle helt herop..
og tjaeh larver eller orme...det er i hvert fald de der hvide slags med lidt sort foran...

men eg vil prøve hjemmesiderne, og ellers må det jo være viceværten, eller kommunen der må hjælpe mig..
men er der andre der kender til det, så skriv ENDELIG!!!

tak igen igen

Kommentar
Fra : mariah

Dato : 01-10-03 13:12

*g* ej, det er sgu ikke sjovt... de er ganske levende, og der er endnu flere i dag derude...har jeg fået af vide.. tør ikke gå derud.. hmm...
men bor på femte.. så de må jo blive formeret af noget mad af en art. for det er vel de færeste dyr der gider kravle helt herop..
og tjaeh larver eller orme...det er i hvert fald de der hvide slags med lidt sort foran...

men eg vil prøve hjemmesiderne, og ellers må det jo være viceværten, eller kommunen der må hjælpe mig..
men er der andre der kender til det, så skriv ENDELIG!!!

tak igen igen

Kommentar
Fra : mariah

Dato : 01-10-03 13:12

*g* ej, det er sgu ikke sjovt... de er ganske levende, og der er endnu flere i dag derude...har jeg fået af vide.. tør ikke gå derud.. hmm...
men bor på femte.. så de må jo blive formeret af noget mad af en art. for det er vel de færeste dyr der gider kravle helt herop..
og tjaeh larver eller orme...det er i hvert fald de der hvide slags med lidt sort foran...

men eg vil prøve hjemmesiderne, og ellers må det jo være viceværten, eller kommunen der må hjælpe mig..
men er der andre der kender til det, så skriv ENDELIG!!!

tak igen igen

Kommentar
Fra : mariah

Dato : 01-10-03 13:16

ser ud til at det rent faktisk er en flue der har været forbi og stifte familie i mit køkken så tusind tak for hjælpen!

Godkendelse af svar
Fra : mariah

Dato : 01-10-03 13:20

Tak for svaret ram2.
det var sødt af dig at tage tid til det..
mvh maria

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-10-03 14:06

Hey Mariah.

Tak for dine point - Dabj har osse lidt ret, idet du bør kunne få hjælp på teknisk forvaltning i din kommune.

Havi du kigger på: http://www.dpil.dk/HTML/spyfl2000.htm igen, vil du se at der lidt nede af siden er beskrevet en mulighed for hvordan det kan være at du har fået små husdyr (Bvadr) Og du har ret - Det er IKKE sjovt)

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-10-03 19:59

Vi havde noget lignende og det var M Ø L !!!
Jeg troede at møl levede i gammelt tøj i gamle huse, men jeg er blevet klogere.

Hilsen Jeannie