/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Bliver der trykket uden for layer?
Fra : adam
Vist : 600 gange
200 point
Dato : 01-02-02 09:42

Hej

Jeg har et layer (div) som skal skjules når brugeren trykker på musen udenfor layerområdet. Er der nogle af jer der ved hvordan jeg kan checke om der bliver musetrykket udenfor mit layer?

Adam

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 01-02-02 10:18

Hej

En løsning kunne være at lave endnu en div med et lavere z-indez samt en størrelse på fx. 90%x90% - og inde i layeret en spacergif på 100%x100%.

På den gif, laver du en show/hide ved onClick - der skjuler både sig selv og det andet lag.

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 01-02-02 12:53

Hej igen
Prøv det her i IE5+ ::

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Untitled</title>
<script type="text/javascript">
function theWildFunc() {
if (window.event) {
var tg = window.event.srcElement.id;
if (tg != "theFamousDiv")
document.getElementById("theFamousDiv").style.visibility = "hidden";
}
function visIgen() {
if (document.getElementById)
document.getElementById("theFamousDiv").style.visibility = "visible";
}
if (document.getElementById)
document.onmousedown = theWildFunc;
</script>

</head>
<body style="font: 10px verdana, sans-serif;">
<a href="javascript:visIgen()">Vis layer</a>
<div id="theFamousDiv" style="width:100px; padding: 3px; border:1px solid #000; background: #eee;">
Klik på mig og jeg bliver - klik udenfor og jeg forsvinder!
</div>
</body>
</html>

/CS

Accepteret svar
Fra : vestergade

Modtaget 200 point
Dato : 01-02-02 21:38

Kan du bruge mine foreslag ??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-02-02 18:39

adam wrote:

> Hej
>
> Jeg har et layer (div) som skal skjules når brugeren trykker på musen
> udenfor layerområdet. Er der nogle af jer der ved hvordan jeg kan checke
> om der bliver musetrykket udenfor mit layer?
>

Jepper. Nu går jeg udfra du bare mener der skal ske noget, når der trykkes
udenfor dit layer på den html side du har lavet. Men teorien er egentlig den
samme. Vinduesbaserede systemer er bygget op i en objektstruktur. Så når der
klikkes udenfor dit layer klikkes der på et andet objekt. Det andet objekt,
der trykkes på, skal have en onClick event, der skjuler dit layer. Hvis du
har mange objekter udenfor dit layer, skal de allesammen have denne onClick
event.

>
> Adam
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Med venlig hilsen

Kasper