/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Produktudvikler / koordinator
Fra : jbg
Vist : 535 gange
250 point
Dato : 24-09-03 00:14

Jeg læser i øjeblikket HA (almen), men "måske" interesseret i at skifte over til noget der omhandler Produktudvikling / koordinering, hvilke muligheder er der indenfor disse to områder?

Produktudvikling skal være om udvikling af et produkt fra ide, til prototype, det at få den i produktion og salget af produktet.
Koordinator omhandler både internt i virksomheden og ved større arrangementer, såsom konferencer, koncerter og fest/galla middage.

Business Development Engineer, findes der noget lignede i København?

Håber i kan hjælpe mig!
MVH JBG

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-09-03 13:44
Kommentar
Fra : gork

Dato : 26-04-04 12:12

Hej JBG

På DTU kan du få en uddannelse inden for produktudvikling - se fx http://www.adm.dtu.dk/studier/retninger/konstruktion_mekanik_d.htm#konstruktion%20og%20produktudvikling

I uddannelsen behøver du ikke kun vælge fag inden for produktudvikling, men kan også tage fag inden for planlægning og ledelse (koordinering).

Mht. Business Development Engineer, så nej, der findes ikke noget fuldstændig tilsvarende på Sjælland, men som nævnt ovenfor minder lidt om...

Kommentar
Fra : gork

Dato : 26-04-04 12:12

Studievejledningen på DTU kan forresten kontaktes på 45 25 11 99 eller studvejl@adm.dtu.dk

Kommentar
Fra : jbg

Dato : 26-04-04 12:35

Hej Gork
lyder meget fint, men jeg mangler hele det økonomiske afspekt.

Accepteret svar
Fra : gork

Modtaget 250 point
Dato : 28-04-04 11:35

Hej igen...

Der er også mulighed for at tage en række økonomikurser på DTU, og derudover er det forholdsvis simpelt at få meritoverført kurser fra andre uddannelsesinstitutioner (så man fx kan tage kurser på CBS eller taget et enkelt semester på "Business Development Engineer"-uddannelsen i Herning)

Du kan finde præcise oplysninger om DTUs kursusudbud på www.kurser.dtu.dk

Godkendelse af svar
Fra : jbg

Dato : 28-04-04 12:08

Tak for svaret gork.
Det kunne være man skulle kigge lidt mere på det. tak