/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Model søges
Fra : pigelil
Vist : 705 gange
300 point
Dato : 23-09-03 00:26

No, boys - ikke sådan en

Jeg har på et tidspunkt rykket en side ud af en gammel rapport med en teorimodel omkring strategiske forandringer i en virksomhed. Desværre er der rykket en flig af af siden, så jeg kan ikke se, hvor den stammer fra.

Der er 3 "kugler" i midten, som udgør kernen i modellen, nemlig Strategisk Analyse, Valg og implementering. På disse 3 "kerner" hænger tilsyneladende 9 andre "kugler" (elementer af modellen) - nemlig 3 på hver af kerneområderne.

På "implementeringskuglen" hænger "ledelse af strategiske forandringer" - og 2 andre, tror jeg, som jeg ikke kan se.

Er der nogen der kender modellen, som kan fortælle, hvor den stammer fra og hvad der har stået i de 2 manglende "kugler" ?

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 23-09-03 00:34

Hej pigelil

Fik du din gammel dansk ?

Jeg er rimelig sikker på, at jeg kender modellen fra de glade teknikumdage. Og jeg er forholdsvist sikker på, at den stammer fra en lærebog fra nogle som hed Johnson & Scoles. Titlen er enten "exploring corporate strategy" eller "business strategy". Leder lige videre....

Erling

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 310 point
Dato : 23-09-03 00:50

Back again....

Bogen hedder "Exploring Corporate Strategy". Modellen er en gennemgående model i bogen, jeg tror ikke, den har et specielt navn. Jeg har ikke kunnet finde den på nettet, men har stadigvæk bogen selv. Du kan få en kopi af modellen, hvis du smider din e-mail ind. De "kugler", som du henviser til, hedder på engelsk "Organisation structure and design" samt "Resource allocation and control"

Erlling

Kommentar
Fra : pigelil

Dato : 23-09-03 08:39

Tak - gammel dansk gør godt

Jeg tror, du har fat i præcist den model, jeg søger. Jeg vil checke, om jeg kan låne bogen på biblioteket. Det vil være rart med de uddybende forklaringer bag modellen

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 23-09-03 09:09
Kommentar
Fra : JensT

Dato : 23-09-03 09:09

ISBN: 0130807397

Kommentar
Fra : pigelil

Dato : 23-09-03 21:54

Hej fandt bogen ved en god bekendt, og det er den rigtige. Tak for hjælpen - også for linket, JensT

Godkendelse af svar
Fra : pigelil

Dato : 23-09-03 21:55

Tak for svaret erling_l.