/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Connection error
Fra : kasper.h
Vist : 385 gange
20 point
Dato : 22-09-03 01:47

hvad er der galt her :)

ADODB.Connection.1 error '800a0bb9'

The application is using arguments that are of the wrong type, are out of acceptable range, or are in conflict with one another.

/default.asp, line 14

Her er linie 14:
Connect.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" &Server.MapPath("webshop.mdb")

På forhånd tak

Kasper

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 22-09-03 06:21

Hvis det er en Access 2000 mdb, så prøv denne i stedet.

Connect.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("webshop.mdb")

Data basen skal ligge i samme mappe som scriptet.

Mvh
sMorch

Kommentar
Fra : kasper.h

Dato : 22-09-03 11:08

Nu får jeg denne:
ADODB.Connection.1 error '80004005'

SQLState: IM002
Native Error Code: 0
[INTERSOLV][ODBC lib] Data source name not found and no default driver specified

/default.asp, line 14

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 22-09-03 11:42

Er du sikker på at der kan køres asp og access databaser på din server / din udbyders server ?

sMorch

Kommentar
Fra : kasper.h

Dato : 22-09-03 15:46

Det skulle jeg mene http://www.b-one.net

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 20 point
Dato : 22-09-03 15:57

Nej det skulle du ikke have ment, thi det gør b-one ikke - du skal bruge mysql databaser hos dem.

http://www2.b-one.net/static.php?page=faq5.php

Så din udbyder er fejlen..

Mvh

sMorch

Godkendelse af svar
Fra : kasper.h

Dato : 22-09-03 16:09

Tak for svaret smorch.
ARG...det er en gratis e-shop jeg har hentet, og den er nem at bruge...kan jeg ændre den så jeg kan bruge den hos b-one.net

Tak for hjælpen

Kasper

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 22-09-03 16:36

Du kan importere din access database til din mysqlserver ved hjælp af http://www.ems-hitech.com/download/mymanager/mymanager.zip

Du skal have en forbindelse til din mysql server (skift det i [] ud med dine data):

Connect.Open "driver={MySql};server=[servernavn];database=[databasenavn];uid=[brugernavn];pwd=[password]"

mVh

sMoRcH