/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Motiveret ansøgning
Fra : atuggi
Vist : 1253 gange
50 point
Dato : 29-01-02 21:14

Da jeg jo er en gammel mand efterhånden, ville jeg jo gerne komme med lidt brugbar viden til et at mine børnebørn, som står overfor at skulle indsende en motiveret ansøgning til Statkundskab. Da jeg fornemmer at det volder hende en del problemer leder jeg efter en ansøgning, så man kan få en fornemmelse af stukturen, og desuden nogle gode tip til sådan en ansøgning.

VH
Johannes

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 30-01-02 05:37

Hejsa Johannes
På DJØFs sider er der sikkert noget I kan bruge. www.jobunivers.dk
Klik på jobansøgning i venstre margen....De har en god opskrift til ansøgninger, med
ideer til hvordan man griber det an... venlig hilsen maya123 og hav en god dag...

Accepteret svar
Fra : kjeldgaard

Modtaget 50 point
Dato : 30-01-02 10:59

Hej Johannes,

Sikken en betænksom bedstefar du er - ingen tvivl om, at dit barnebarn har sit opbakning på plads

Der er flere gode steder på nettet, hvor man kan finde inspiration og tips til ansøgning og CV. prøv f.eks.

http://www.stepstone.dk/sok/ramme.html?fs=artikler&done=yes
http://www.jobline.dk/r1/startpage/r1_default.asp
http://www.jobzonen.dk/jobogkarriere/soege_tips

Nu har jeg aldrig søgt optagelse på Uni, så jeg ved ikke om formen er anderledes end i en ansøgning rettet mod en virksomhed. Men "opskrifterne" kan nok bruges i et vist omfang.

Pøj pøj med optagelsen.

m.v.h. Lise

Kommentar
Fra : dew

Dato : 04-10-02 12:56

Are there any colleges where it would not be necessary to take a Danish test because I am a foreigner and know just English?

Kommentar
Fra : kjeldgaard

Dato : 04-10-02 13:09

Hello Dew

In my opinion, it depends of the kind of study you want to join. E.g. at som off the higher buisiness-scholls, the main language is english. You hawe to ask at the college, where you want to study.

kind regards kjeldgaard

Kommentar
Fra : dew

Dato : 07-10-02 11:19

Hi,I came from Lithuania and have a college education as a teacher of English as a second language.Are there any possibilities for me to get a job as an educator of English in Denmark?

Kommentar
Fra : dew

Dato : 09-10-02 12:40

Hi,
I have tried at many colleges to get into English programms but they all require danish testbefore entering.I am a foreigner.Is it really so that it is the only way.But as I know a lot of foreigners come to study and they do not know Danish at all.

Kommentar
Fra : GiZAk

Dato : 09-10-02 15:51

Hello again Dew,

I´m afraid I cannot help you further. But maybe you should create a new question her on kan-du. This question is closed in january, and the only reason why I read your question, is that I have asked o be informed, if further notes is posted in this question. But ig you make a new question under the item "Karriere", I am sure, someones whos knows more about teaching at colleges can help you. I think it is worth trying - don´t you?

kind regards kjeldgaard