/ Forside/ Teknologi / Administrative / Navision / Spørgsmål
10  refi 138
Lynkursus i Navision Financials søges - ~
Fra : keldfunk
Vist : 895 gange
100 point
Dato : 11-09-03 10:23

Jeg har brug for en updatering, da mit 7 mdr. kursus i Navision Financials er ca. 3 år gammelt - jeg har ikke brugt det i praksis - skal inden mandag d. 15/9-2003 vide en hel masse mere - jeg er rutineret bogholder
Jeg forestiller mig et lynkursus enten hos dig eller mig på måske 8-10 timer ?
- betaling omkring en tudse som tak for hjælpen
kontakt mig evt. pr telefon 5764 3260 / 2925 1490
Jeg bor mellem Ringsted - Næstved på midtsjælland, men er parat til at køre 100 km.

Keld Funk - 45 år

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 11-09-03 11:04

Goddag Kjeldfunk;

Jeg vil tillade mig at være en lille smule negativ i min kommentar!

Den Navision Financial du var på kursus i for ca. 3 år siden er væsentligt anerledes end den den seneste Navision Financial der blev udgivet - og endnu mere anderledes end Navision Attain, som er afløseren.
Såfremt du "kun" skal arbejde med Finansdelen - og du er erfaren bogholder - så skal det ikke være noget problem at anvende med Navison Financial - med mindre det er fordi du har "over solgt" dig selv i forhold til jobbet!

Skal man rundt om de mange muligheder i Navision Financial kan man ikke gøre det på 8 - 10 timer; hvis der samtidig skal være substans i tingene. Det vil ikke kunne hænge sammen.

Lad dig ikke snyde! Ingen med et solidt kendskab til produktet vil lave 10 timers undervisning for en "orange" tudse!

Det bedste du kan gøre er, at finde ud af hvilken version der er tale om - og så få skåret ind til benet med, hvilke områder der skal fokuceres på.

/MVH Smitty

Jeg har arbejdet med Navision produkter i ca. 10 år - både i forbindelse med bogføring og i forbindelse med udviklingsopgaver.
Hvis du har et 7 måneders kursus i Navision Financial - og som er ca. 3 år gammel - og d

Kommentar
Fra : keldfunk

Dato : 11-09-03 12:49

Hej Smitty
Du har nok ganske ret..bare træd på en der ligger ned men kender du ikke det med at blive i tvivl, når tiden nærmer sig ? - iøvrigt er det version 2,50 jeg tidligere er "uddannet" i - og jeg kender ikke versionsnummeret på den der skal arbejdes med..
Det jeg har brug for er nok mest en fornemmelse for "om det nu er rigtigt, det jeg gør"

Med hensyn til prisen !! - tjaa, men det er vel også let tjent for at sidde og kikke mig over skuldren i "nogle timer"
hilsen Keld

Accepteret svar
Fra : Smitty

Modtaget 100 point
Dato : 11-09-03 13:30

Hej KjeldFunk;

Man ville være en slem løgnhals, hvis man ikke kendte fornemmelser af pludselig at komme i tvivl - specielt lige før man "går ind ad døren". Da vi var yngre kaldte man det vist nok examens-angst. Da man blev ældre ændrede det navn til "sommerfugle i maven"! Det er ganske naturligt - og en meget sundt fornemmelse.

Tilbage til det væsentlige. Lad være med at spilde tiden på undervisning! Skal der være noget substans i tingene, så får du ikke en person med et godt solidt produktkendskab til at bruge 8 - 10 timer for et krybdyr. Heller ikke selvom du mener det "bare" er at kigge over skulderen.

Du skulle meget hellere bruge dit krybdyr på bogen "Navision Financials/Attain" af John Flinker Nielsen.
Den giver et grundlæggende indblik i tingene på mange måder - og den indeholder også lidt om design/udvikling.
Jeg har læst den - og anbefaler den gerne til folk som kan lidt - og gerne vil videre.
( Den er udgivet på Ingeniøren|Bøger )

For god ordens skyld, så er det ikke mig der er forfatter til den - ej heller har jeg nogen økonomisk interesse i den!

/MVH Smitty

PS: Hvem er egentlig ansvarlig for EDB'n hos din arbejdsgiver? Specielt jeres Navision. Det kunne vi snakke om.......

Godkendelse af svar
Fra : keldfunk

Dato : 11-09-03 23:38

Tak for svaret Smitty - det er måske den rette måde at takle det på - jeg har heller ikke lovet andet end, at der er rigtigt meget støv på mit navision..
Mange hilsner fra Keld Funk