/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Ingen som har brug for "Det grå guld"?
Fra : jysch
Vist : 897 gange
200 point
Dato : 04-09-03 20:54

Åh hvor er jeg trist og træt af det hele - har været på arbejde i over 12 timer og har ikke tjent kr. 50 i timen.

Jeg vil så gerne have et andet arbejde, hvor jeg føler mig mere økonomisk værdsat, men jeg hører desværre med til det "grå guld", som ingen har brug for - selvom jeg har mange fordele:
1. Skal ikke have barselsorlov.
2. Skal ikke have barns første sygedag.
3. Har meget livserfaring, som kan komme virksomheden til gode.
4. Er moden og stabil arbejdskraft.

Er uddannet kontorassistent.

Kan nogen give mig et godt råd??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-09-03 21:07

At du gider det slavearbejde, sig dog fra.
Blæs på om du får en fyreseddel.
Du kan tillade dig at stille krav. Gør det.
Så er det på tiden at du nyder livet, du kan sikkert
klare dig på dagpenge. Andre kan.
m.v.h.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-09-03 21:08

PS
Dine fire argumenter blæser arbekdsgiverne på.
Så find på noget andet.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 04-09-03 21:12

Hej med dig Jysch.

Al den fine tale om det grå guld kan du godt glemme. Det er noget der kommer frem ved festlige lejligheder. Nu skriver du ikke noget om dit nuværende arbejde og civilstand, så det neden for nævnte er i meget generelle og bløde vendinger.

Det bedste råd jeg kan give dig er at få trukket det positive frem i din hverdag. Eks. Dejligt at jeg er rask og i stand til at tage vare på mig selv.
Hvor er det dog et skønt vejr i dag o.s.v.

Den øvelse kan systematiseres ved at du skriver en positivliste. Du skal ikke sætte dig for at gøre det, men lad en blok og blyant ligge fremme og skriv hver gang du oplever noget positivt. Det bliver en lang liste efterhånden som tiden går.

Kort sagt hvad er jeg glad for.

Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 04-09-03 21:27

Hej Teil!

Det er reelt ikke noget slavearbejde - man skal bare kunne beskæftige sig selv, det er ventetiden som tæller tiden op og timelønnen ned.

Hej Ibasa!

Jeg ved det godt - det var også som du selv siger noget generelt. Jeg er alene om at slæbe hjem til udgifterne og normalt "tør" jeg ikke regne min timeløn ud, men lige specielt idag er jeg så træt af det hele, så derfor.

Jeg kunne sagtens remse alle mine gode og positive sider op ( og der er mange ) men det hjælper jo bare ikke når man vil skifte job. Da jeg som sagt er ene, så vil en vis sikkerhed for en "ordentlig og nogenlunde regelmæssig (fast) beløb være mindre stressende, og da jeg som regel arbejder 15 DØGN om måneden er der ligesom ikke meget plads til et ekstra job.

Hvis der er nogen som kender en som har brug for en stabil og meget seriøs kontorassistent, så giv mig endelig et prej. ( Område: Randers - Århus - Djursland)
gerne "kokke/stue - enepige"

Jeg vil være ovenud lykkelig og jer evig taknemmelig

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 04-09-03 21:34

Tjaaa !

Så vil jeg bare håbe for dig at der nogen her der har brug for din arbejdskraft. Knæk og Bræk.

Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 04-09-03 21:39

jysch

Jeg forstår godt dit traume. Regeringen, både den tidligere og den nuværende, kommer frem i medierne, med mellemrum, og prøver at bilde os ind (jeg er selv 58 år), at der er brug for det "grå guld", med begrundelse, de 4 punkter du nævner ovenfor, da der i løbet af ganske få år, vil blive mangel på arbejdskraft. Jeg er fællestillidsmand indenfor den finansielle branche, og har været det siden 1992. I den tid, jeg har været tillidsmand, er der afskediget 69 kolleger ud af 102, hvor jeg har været med hver eneste gang. Det er kun lykkedes mig at "redde" en "GAMMEL" kollega fra at blive fyret, da jeg havde nogle gode argumenter for at beholde hende. Resten - 68 gode kolleger - fik "prikket". Jeg fik dog forhandlet nogle rigtige gode fratrædelsesordninger igennem, men penge er jo ikke alt, og på et tidspunkt, er de jo brugt, og så bliver det jo hverdag igen, hvor man, hvis man ikke har fået nyt arbejde, går på understøttelse. Gud'ske lov, er der kun 3 kolleger, der p.t. ikke har fået nyt arbejde.
Nej, du har ganske ret, der er ikke mange arbejdspladser, der har brug for medarbejdere af vores årgang.
Hvilken landsdel bor du i?

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 04-09-03 22:15

Hej Franksp!

Jeg bor på Djursland, men er villig til at tage arbejde i området Randers - Århus og selvfølgelig Djursland.

Det skal lige nævnes at jeg de sidste mange år har arbejdet med kunde-SERVICE, som jo for mange er et ukendt begreb. (set artikel fra Netto). Jeg er en årgang 1950.

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 04-09-03 23:45

Op med humöret det blir ikke bedre av att hänge med huvedet.Jag er fra samme tid
altså (57) og jag sadlade om i stedet for, utbildade mig til pctekniker og netvärkstekniker på gamle dager ,ikke fick jag arbejde for det med gud va jag har lärt meget undertiden og i dag har jag blevet intervuet for en praktikplads haha, men det lär jag ännu mer av.O jagstår i höj kurs hos venner og familje for det er altid en som kan hjälpa med computeren, så hela livet er ikke slut!!

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 04-09-03 23:45

Op med humöret det blir ikke bedre av att hänge med huvedet.Jag er fra samme tid
altså (57) og jag sadlade om i stedet for, utbildade mig til pctekniker og netvärkstekniker på gamle dager ,ikke fick jag arbejde for det med gud va jag har lärt meget undertiden og i dag har jag blevet intervuet for en praktikplads haha, men det lär jag ännu mer av.Og jag står i höj kurs hos venner og familje for det er altid en som kan hjälpa med computeren, så hela livet er ikke slut!!

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 04-09-03 23:45

Op med humöret det blir ikke bedre av att hänge med huvedet.Jag er fra samme tid
altså (57) og jag sadlade om i stedet for, utbildade mig til pctekniker og netvärkstekniker på gamle dager ,ikke fick jag arbejde for det med gud va jag har lärt meget undertiden og i dag har jag blevet intervuet for en praktikplads haha, men det lär jag ännu mer av.Og jag står i höj kurs hos venner og familje for det er altid en som kan hjälpa med computeren, så hela livet er ikke slut!!

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 04-09-03 23:46

Sorry fik trycket på fel knap

Kommentar
Fra : thonesen4

Dato : 05-09-03 11:13

Hejsa!
Ja op med humøret siger jeg som alle de andre, dog har jeg et tilbud til dig!
Forhandler job hvor du er din egen herre og selv bestemmer hvor meget du vil arbejde/tjene.
interesseret?
Så kan du emaile til mig på:

gtg@stofanet.dk

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 05-09-03 12:46

Hej Thonesen4!

Tak for tilbudet, men jeg orker ikke at skulle tigge folk om at holde en demonstration - Jeg har tidligere demonstreret både i forretninger og home party's Vanda, Oriflame og Tuppervarer. Og de paraply-firmaer er heller ikke noget for mig - Har heller ikke nogen stor omgangskreds, som jeg kan trække på.

Jysch

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 06-09-03 09:01

Vil man se pessemistisk på alting så gör man det.Jag har heller ingen stor omgångskreds men ikke depper jag for det.Du behöver at se lidt på dr phil's så att han kan rykke op dig ,for om man bara försöker att se sort så kommer man aldrig op på dupperna,fråga mig jag har provet det månge gånger.Folk försöker jo faktisk att hjälpa dig her , så jag ville ta en chance for at se om det er noget for mig.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 06-09-03 12:40

Hej bobbels!
Jeg er skam også glad for de råd jeg får, jeg er også reelt glad for mit arbejde men det er mere at jeg ikke kan få økonomien til at nå sammen - og hvis man har været afsted i over 12 timer og man så kun har tjent 600 kr., så bliver man noget opgivende.

Hvorfor jeg også kommer med et indlæg her, er fordi det er jo mange gange der er nogen, som kender nogen, som kender nogen osv.. som måske lige står og mangler en som mig indenfor den nærmeste fremtid.

Jeg har før fået gode råd og hjælp herinde, for her er jo så mange dejlige mennesker.

Jysch

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 06-09-03 18:49

Varför ikke lägge ud dina tjänster själv, du har jo uddannelsen, så du kan sätte en annonce ud om att du er en herlig kvinna i din bedste alder og du står ledig.Så du kan hoppe ind lidt her og der.så kan du bestämme din egen timelön av vad du selv tycker du er värd.
.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 07-09-03 07:10

Hej Bobbels!

Jeg er ikke ledig - har 1 måneds opsigelse, og mange søger fx. den 5. med sidste ansøgningsdag den 15 og til besættelse den 1. og jeg kan ikke skifte med så kort varsel.

Er ellers lige kommet hjem - har arbejdet 12 timer og tjent knap 1400 så natten har ikke været så ringe endda. Det er bare ikke ret mange weekender der ser så gode ud.

Vil overveje at annoncere selv.

Nu vil jeg gå op og sove nogle timer.

Jysch

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-09-03 07:28

jysch
Hvad vil du med dit liv. Det at arbejde, en tilværelse som lønmodtager kan vel ikke betyde alt for dig. Du nærmer dig tiden hvor du skal på pension. Find dine interesser,
glem den elendige timeløn. Hvad vil du, hvad ønsker du i fremtiden. Det er den vej du
bør gå. Husk på, tusinder af mennesker er på dagpenge eller bistandshjælp, de sulter ikke. Muligheden for at skabe et godt liv har vi alle og bør bruge den efter bedste evne. Frem med de kreative tanker.
Opsigelsestid kan altid forhandles med arbejdsgiveren, den skal ikke være en forhindring.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 07-09-03 08:02

Jamen jeg er jo glad for mit arbejde/kontakt med kunderne - jeg vil jo så gerne stå mig godt i forhold til mine arbejdsgivere og evt. kunne arbejde hveranden weekend og så have et andet arbejde som gav mig smør på brødet og dette kun som ekstra.

Jysch

Ps. jeg kan sagtens få min dag til at gå, der er så mange ting jeg gerne vil, når jeg ikke skal arbejde.

Accepteret svar
Fra : Piw

Modtaget 200 point
Dato : 27-09-03 17:52

Kære Jysch
Jeg forstår virkelig dit problem. Som jævnaldrende har jeg været igennem samme situation - og antageligt tankeproces. For mit eget vedkommende var det ved at resultere i en depression. Det der gjorde, at jeg ikke kom så vidt var, at da jeg overvejede at kvitte mit job til fordel for understøttelse eller som vikar/løsarbejder - slog det mig: Hvordan vil arbejdsformidlingen og/eller et vikarbureau "sælge" mig? Jo, de vil finde to eller tre ting jeg behersker og anvende dem som argumenter ved indsalg af mig, til en potentiel kunde. Jeg besluttede mig derfor til, SELV at finde de to/tre ting. Da jeg på det tidspunkt hang temmelig meget med ørerne, var det meget svært for mig, i det hele taget, at komme i gang med at vurdere mig selv. Men en søvnløs nat, tog jeg beslutningen om, hvilke tre ting jeg ville fremhæve. De tre ting var og er ganske banale: Jeg er hurtig på tasterne, jeg accepterer at ca. 50% af ethvert job består af rutineprægede opgaver, jeg er virkelig superbruger ud i soft/hard-ware'ns verden. At jeg er mødestabil, har en stor og bred erfaring fortæller min alder om, så det fremhævede jeg ikke. Jeg ringede til tre virksomheder og tilbød min assistance som vikar/løsarbejder. Inden for to timer havde jeg to opgaver af længere varighed på hånden. Kvittede mit job og etablerede mig som selvstændig. Efter to måneder havde jeg selv valgt den virksomhed jeg ønskede at forblive i - som fastansat. Da min beslutning endelig var taget - var det ikke is i maven der gjorde udslaget (at jeg turde, forstås) næ, det var nok mere min hunger efter succes og min adrenalin der drev mig.

Jeg ønsker dig alverdens held og lykke i dit fremtidige karriereforløb
Piw

Kommentar
Fra : krogner

Dato : 24-10-03 23:29

Ny regering bestående af Kristelig Folkeparti-Centrumdemokraterne-Socialdemokratiet-SF-Radikale.

Helt ud med Dansk Folkeparti og Enhedslisten.

Kommentar
Fra : Skads

Dato : 17-11-03 12:07

Hej
Jeg kan godt se at det er længe siden at du har skrevet dette indlæg, men jeg prøver alligevel at skrive til dig.
Vi står og mangler nogle mennesker som kunne tænke sig at arbejde selvstændigt hjemmefra. Du bestemmer selv hvor mange timer og hvordan du gør. Vi står til rådighed med oplæring og sørger for at du kommer godt fra start.
Vi arbejder for et firma som har eksisteret i 23 år. De har en stigende omsætning år for år. Vi har over 40 mil. brugere.
Vi eksisterer i 60 lande og er testet og godkendt. Sidst men ikke mindst er der 100% garanti på vores varer.

Kommentar
Fra : m.glerup

Dato : 25-11-03 10:24

hej
jeg ser at mange af jer der skriver tror at der ikke er brug for jer mere.Men det er jo helt op til en selv ikk?
Jeg er i et job hvor vi er omkring 1300 pers. Og de fleste er over 40 år og op efter.
Jeg har et job hvor jeg selv bestemmer min arbejdstid,hvor mange penge jeg vil tjene er op til mig selv.En varer som er ligeså unikt som da fjernbetjenningen kom til verden.
Nogengange skal man kigge andre steder hen end hvad man er vant til.Men vi dansker har med at sitte os ned og bare akseptere vores situation.Uden at stille det store spørgsmål Hviken LIVSSTIL vil jeg leve?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-11-03 18:52

Sludder og vrøvl.
Det er trods alt arbejdsgiveren der ansætter medarbejderen.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 26-11-03 02:52

Hej Teil!

Det er nemlig rigtig og det er hos dem vi skal ændringerne ind - Det er som om at arbejdsgiverne og lederne er bange for at ansætte nogen som er ældre end dem selv - vi kan jo ikke allesammen: være 25 og se ud som en på 20 og have en erfaring som en på 40!

Har forøvrigt arbejdet 17.5 timer idag og har en timeløn på 38 kr.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-11-03 05:50

Jeps og så er det jo så ligetil ifølge en hr. minister.
"Gå nu ud og find et arbejde, så ordner alt sig"
Set og hørt i fjernsyn for et stykke tid siden.

Kommentar
Fra : m.glerup

Dato : 26-11-03 13:08

teil
det kommer sku da an på hvad du arbejder med.Du tror da ikke alle gider at arbejde for en arbejdsgiver.
Det er da kun jer almindelige lønslaver der gider det

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-11-03 17:40

det er tydeligt nok at du er en slavedriver

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 26-11-03 19:17

Hej Teil!

Hvis du med slavedriver mener Taxichauffør, ja så er det korrekt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-11-03 10:41

jysch
jeg anede en nedladende holdning overfor lønmodtagere.
Men jeg er ikke spor misundelig på dit selvstændige arbejde,
hellere arbejdsløs.
Sådan er vi så forskellige.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 30-11-03 12:09

Teil!

Du har bestem misforstået noget - jeg er lønmodtager og er interesseret i at vedblive med at være det, bare med en fast og rimelig løn - med faste arbejdstider og fast frihed.

Hvis du læser de ovennævnte kommentarer så kan du også se at det er mig som søger arbejde og ikke arbejdskraft.

Kommentar
Fra : imni

Dato : 26-07-04 14:26

Hvis du har lyst til at tjene penge ved at sælge bl.a. kosmetik og cremer, er du meget velkommen til at kontakte mig.
Jeg arbejder i et multi-level-marketing-firma LR-International, hvor jeg tjener rigtig gode penge på en sjov og nem måde. Du møder søde og rare mennesker samtidig. Der er ingen investering og du får fuld oplæring, så længe du har lyst. Kig evt. på vores hjemmeside www.lr-international.com

Med venlig hilsen Inge M. Nielsen

Kommentar
Fra : domismik

Dato : 04-05-05 08:48

Ja jeg mener altså at det er noget pjat med al det klageri over at der ikke er brug for det grå guld !

Jeg driver selv virksomhed, og p.t er mere end 65% af mine medarbejdere over 50 år !

Der er andre end mig der ansætter folk med livserfaring, og holder sig langt væk fra unge forkælede mennesker, der mener at det er okay at komme for sent hveranden dag, og endvidere har sygedage hver eneste måned...

· domismik

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 04-05-05 17:47

Hej Domismik!

Det kan godt være at dine ansatte hovedsagligt er over 50 - men prøv at tage fx. en søndagsavis og læs stillingsannoncerne - i nogle af dem står der ønskede alder eller også står der: "Ung dynamisk firma" - den slags annoncer er der mange af og de er ikke interesseret i ældre medarbejdere! Og jeg taler af erfaring.

Selvfølgelig er det ikke 100% af virksomhederne som har den indstilling, men der råbes så meget om at der bliver brug for alle og der bliver mangel på medarbejdere, derfor skal man blive længere på arbejdsmarkedet!!!

Det er jo også lige - hvor arbejdsstedet ligger og hvad det er for en slags arbejde!

Jysch

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 14-12-06 10:22

Tak for svaret Piw.

Ved godt at spørgsmålet har stået længe.