/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Advokat udd. i England
Fra : Rao
Vist : 588 gange
60 point
Dato : 27-08-03 18:46

1) Er der nogen herinde der ved om advokat (soliciter) uddannelse fra england kan bruges her i Danmark?
2) Hvis ikke, hvilke uddannelse og hvorlangtid skal der bruges til at Britisk uddannelse kan bruges her i Danmark?
3) Endvidere ønsker jeg at tage til London for at tage advokat (soliciter) uddannelse, som varer ca 2-3 år, og koster ca. £2.500 (27.000 kr) pr år. Kan jeg søge om dispensation (Penge) til min uddanelse et eller andet sted?
4) Jeg er kontrakt ansat som gøre at jeg ikke kan søge uddannelses orlov eller tjeneste fri uden løn. Er der andre muligheder end de som jeg har nævnt?

Er der nogen herinde der ligger inde med svarerne på alle eller nogen enkelte af ovennævnte spørsmål, hører jeg gerne fra jer. På forhånd TAK!

Rao

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 28-08-03 15:41

Hej!
Undskyld, men hvorfor prøver du ikke med den danske udgave? Hvad er din grunduddannelse, og er du klar over at såfremt du vil praktisere i D.K. er der stor forskel, indefor de forskellige jura. Dette er for mig at se en dyr uddannelse, og burde kunne gøres smartere herhjemme. Hvad med R.U.C.?? Ansøgn. fristen er endnu mulig at nå, da der altid er afbud lige nu.- Held og lykke med det.
M.V.H. la

Kommentar
Fra : Rao

Dato : 28-08-03 18:26

Liseaa kunne du maile mig på rao@ofir.dk, så tager vi den derfra.

Kommentar
Fra : Rao

Dato : 09-09-03 15:31

Er der nogen her der klar over, hvad det bedste måde er at bosætte sig i UK? Da jeg sandsynligvis starter soliciter udd. i UK skal jeg til at flytte til London. Jeg skal have fundet mig en bopæl! hvad er det bedste, (nemeste) og billigste måde at gøre det på?

Er der nogen her på forum der yder legater og fonder til udd. i England? Hvis således vil jeg gerne høre fra jer.

Det er mange ting jeg har spurgt om men vil være glad for at få besvaret et par af dem!

Er der nogen herinde der ligger inde med svarerne på alle eller nogen enkelte af ovennævnte spørsmål, hører jeg gerne fra jer. På forhånd TAK!

Rao

Accepteret svar
Fra : peter22223

Modtaget 60 point
Dato : 26-09-03 12:07

Den engelske solicitor uddannelse er ikke kompetencegivende til de samme erhverv som den danske jura uddannelse. Det vil sige at det ikke er muligt for dig at praktisere som dansk advokat eller få en dansk advokatfuldmagt med solicitor uddannelsen, det vil derfor heller ikke være muligt at møde for danske domstole.

Så vidt jeg er orrienteret skal du i øvrigt have en bachelor uddannelse for overhovedet at komme ind på soliciter uddannelsen, så det bør du tage med i dine overvejelser.

Kommentar
Fra : Rao

Dato : 21-10-03 16:19

Jeg er klar over at man skal have bachelor grad inden man kan starte til soliciter udd. Kan man ikke engang bruge sin soliciter udd. i DK efter man er begyndt at praktiserer i England? Grunden til at jeg gerne vil starte i England er at nu da jeg er bachelor tager det mig 2 Ar et blive soliciter, men her i DK tager det meget mere tid.

Kan man overhoved konvertere sin britisk soliciter udd. til DK standard? hvis man kan hvorlang tid tager det?

Godkendelse af svar
Fra : Rao

Dato : 11-03-06 17:06

Tak for svaret peter22223.