/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Problemer i frontpage
Fra : nusnus
Vist : 407 gange
50 point
Dato : 27-08-03 10:39

Jeg er ved at lave en hjemmeside i frontpage, men pludselig vil den ikke åbne filerne, den skriver dette her:

Siden file:///D:/slægtweb3/slaegt.htm kunne ikke åbnes

Så vil jeg gerne vide hvorfor den pludselig ikke kan åbnes, for det har jeg aldrig haft problemer med før???

Hilsen Nusnus

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 27-08-03 11:02

Den fil "slægtweb3/slaegt.htm" ligger den ret faktisk på drev D eller har du flyttet den, eller måske kommet til at slette den.
Drev D kunne jo også være et cd rom drev?

Prøv at bruge windows søge funktionen i menuen start og se om du herved kan finde filen, og således kan se hvad stien skal hedde.

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 27-08-03 11:04

PS.
Måske burde du undgå æøå i dine filnavne.

KM

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 27-08-03 11:16

Æøå kan være et problem, men her kommert et vildt gæt : Din side er gemt som slaegt.html - men du beder linket åbne slaegt.htm (altså uden "l") - eller der er en anden stavefejl. Jeg har selv lavet det nummer i frontpage engang, så det kunne jo være !!

mvh Erling

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 27-08-03 11:27

Filen slægtweb3/slaegt.htm ligger på mit d-drev og også under mine websteder, der kan jeg også få den frem men ikke åbne den.

æøå bruger jeg aldrig i mappelisten, så det kan ikke være der fejlen ligger.

V.h

Charlotte

Accepteret svar
Fra : Marchwitz

Modtaget 60 point
Dato : 27-08-03 11:41

Ok. - Når du har slægtweb3 har du sikkert også slægtweb2 og 1. kan du åbne dem?
Hvis stinavnet er stavet 100% korrekt men alligevel ikke lader dig åbne filen, må der vel næsten være en fejl på den.
Prøv at højreklikke på filen i stifinder og kig på egenskaberne for filen. Måske skal der fjernes et flueben?

KM

Godkendelse af svar
Fra : nusnus

Dato : 27-08-03 11:56

Hej Kim
Jeg har været i stifinder og i egenskaber, men der er ikke noget galt.

Heldigvis har jeg gemt slægtsmappen i en anden mappe, så jeg kan lave en ny side og kopiere det over i den mappe, hvor det ikke virker.

Men du får de 50 point, og jeg siger

Venlig hilsen Charlotte

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 27-08-03 12:01

Ja det er altid godt hvis man kan vende tilbage til en tidligere gemt version.

Held og lykke med webben.

KM

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 27-08-03 12:30

nusnus>>> husk lige at du IKKE må kopiere filer m.m. ind i web-træet. Hvis du ikke har lavet siden/siderne direkte inde i webbet skal du importere filer, billeder o.s.v. via Filer -> Importer. Altså alt der ikke er lavet direkte i webbet SKAL importeres.
m v h
HC

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 27-08-03 17:43

Tak for oplysningen HC

Hilsen Charlotte