/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
BECH Vogt-Sørensen???
Fra : mrck
Vist : 4993 gange
100 point
Dato : 26-08-03 12:52

Jer er i besiddelse af et maleri jeg overvejer at få vurderet?

Det er et stort maleri af Bech Vogt-Sørensen, kaldet "Bergen (Norge)" og hans signatur er "Bech".
Jeg har søgt og søgt på internettet, men min manglende kendskab til kunst og malerier er nok grunden til, at jeg intet kan finde om vedkommende. Det eneste jeg ved, er fra et stykke følgepapir, hvor der står, at han født i 1919 i Svenstrup, og tidligere været med i sammenslutningen af malere, og at han har udstillet både herhjemme som i udlandet.

Her er mine spørgsmål:

1. Hvem er han og er der links på internettet eller litteratur, hvor jeg kan læse mere om ham og hans kunst?

2. Hvis I kender til maleriet, kan det så betale sig at få det vurderet? Og hvad ville I få det vurderet til?

På forhånd tak

Christian

PS. Jeg kunne desværre ikke give flere point til spørgsmålet, da jeg er helt ny her!!! (Og gerne vil have lidt forskellige svar)

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-08-03 13:02

Jeg kan heller ikke finde noget om Bech Vogt-Sørensen, så han
er nok ikke nogen kendt/anerkendt maler.

Men det kan du få afklaret ved at ringe til et eller andet
kunstauktionshus og spørge.
Fx dette:

Kunstauktiononline.dk
Dronningensgade 15 - 5000 Odense C - Tlf: 66178317
E-mail: info@kunstonline.dk

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 26-08-03 13:05

Her er nogle links til vurdering :

http://www.kunstauktiononline.dk/

http://www.antikvitet.net/c4/default.asp

Mvh Erling

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 26-08-03 13:08

Du kan også kontakte www.antikbrevkassen.dk

mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : mrck

Dato : 04-11-03 12:53

Tak for svaret ans,,, jeg har kontaktet www.antikbrevkassen.dk, men det er meget længe siden; jeg tror de er så populære, at tiden løber fra dem