/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Vurdering af malerier på nettet
Fra : ram2
Vist : 560 gange
100 point
Dato : 26-08-03 10:44

Findes der steder på nettet, hvor man kan få ca. vurderet malerier. Billede af malerierne kan sendes.

Mvh
Ram

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 26-08-03 11:24

Hej ram2

Du kan evt. prøve at se på denne side www.antikbrevkassen.dk

mvh ans

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 26-08-03 11:29

>Ans.

Genialt link. Jeg kigger det lige grundigt igennem, og vender tilbage

Mvh
Ram

Godkendelse af svar
Fra : ram2

Dato : 28-08-03 19:17

Tak for svaret ans.

Det var et godt link du gav mig - opfyldte de ønsker jeg havde.

PS. Kan godt li' din naturligt sunde holdning og skepsis vedr. molokyles klynke tråd

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-08-03 20:04

ram2

Det glæder mig at du kunne bruge det link.

Mht. dit PS, så tror jeg stadig, at han har det bedst med at "leve under jorden". Da toupie kom på banen vidste jeg godt hvem, der fik point.

mvh ans

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 28-08-03 20:51

>Ans

Jeg er helt enig med dig, men hvor er det dog ynkeligt at "høre" på.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-08-03 23:11

Jeg ved ikke om det er ynkeligt. Han har sikkert fået tilbud, som han har afslået. Han har i en tidligere"tråd" oplyst at han har siddet 1 år i fængsel. Kriminalforsorgen har da nok hjulpet ham til en bolig, som han har sagt nej til.

Man kan det man vil. Han vil åbenbart leve på "gaden", medmindre der er en (kæreste), som vil have ham boende, så han stadig kan være "hjemløs". Hvad det er han flygter fra, det ved jeg ikke, men jeg tror at der er noget.

Når jeg skriver i denne tråd får du besked om mail, da det er dig, der har stillet spørgsmålet (kommenter til dit spørgsmål), jeg får ikke besked om mail,hvis du skriver tilbage, men vil kigge ind en gang i mellem.

mvh ans

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 28-08-03 23:53

>ans.

Der er vel ikke så meget mere.

Jeg ved ikke hvor i landet du bor, men jeg er indfødt Københavner, og kender så udemærket det miljø han færdes i. Jeg har kørt taxi i flere år, så FF'ere - grønlændere - bistand - Christiania - er en klassiker til hjemløshed.

Man kan i det mindste frigøre sig fra det netværk, som trækker een ned i lor..., men så skal man jo også give afkald på alt det der følger med, og det er jo det han ikke vil. Men ud over det, mener jeg at det på en eller anden måde er "sygeligt" at udstille sig selv på den måde. Hvis han ønskede kvalificeret hjælp til netop dette problem, så er det nok ikke Kandu der er stedet for en løsning.

Der kunne siges meget om den tråd han startede, men nu er den jo lukket, og det fornemmede jeg at han gjorde, fordi der pludselig var brugere, der ikke faldt for hans egotrip.

Nå det er sengetid - Vi "ses"

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-03 09:53

>ram

Jeg bor i Lyngby, men er født og opvokset i København NV.

I 15 år arbejdede jeg som sagsbehandler på et socialcenter i Københavns Kommune (Vesterbro), så jeg kender både til miljøet og klientellet.

Hans tråd blev lukket da troupie deltog. I en anden tråd viste han en personlig mail, som han havde fået fra troupie, hvilket troupie ikke syntes om. Det var vel en form for undskyldning.

God week-end

mvh ans

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-08-03 10:06

>Ans

Ja så kender du jo miljøet lige så godt som jeg. Hans offentliggørelse af mailen fra toupie ver da også utolig uforskammet og indiskret. Samtidig er det vel osse' på vippen, at samme fremsender mail til molo. Det er efter min mening principelt en uskik at gå uden om Kandu, med mindre det udtrykkligt er aftalt.

Jeg har osse luret på de oplysninger som Toupie kom med. De er så elementære, at det ikke burde have været noget problem for molo med hans intelligens, selv at finde dem, hvis han ønskede.

For mig at se, handlede hele denne tråd udelukkende om at gøre sig selv til centrum og dermed have mulighed for at klaske yderst private detaljer om ham selv ud på nettet. Jeg ved ikke hvad dette hedder - cyberstrip - men det var det jeg mente med at det var "sygeligt".

Mvh Ram

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-03 12:18

toupie sendte en mail til molo fordi han havde skrevet et spørgsmål (sorg/krise) som han slettede før der var svaret. Jeg læste det selv. Så blev han jo opfordret til at tage det op påny. Molo har selv i sin profil gjort opmærksom på en af sine mail adresser, så jeg kan ikke se noget forkert i at man skriver sammen privat. Selv var jeg blevet ikke bare lidt, men meget rasende, hvis en bruger lagde en personlig mail fra mig frem her på kandu. Jeg ville kræve at pågældende blev lukket ude på "livstid"

Jeg ved ikke om det hedder cyberstrip eller cyberegostrip.

mvh ans

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-08-03 16:28

>Ans
Det er netop derfor jeg mener det er en uskik at for det første at smide sin mailadr. på Kandu - men det må man selvfølgelig selv om. Man løber dog den risiko, at den korrespondence man udveksler pludselig ligger frit tilgængeligt på nettet, og jeg ved ikke hvordan du har det, men jeg formulerer mig på een måde offentligt, og på en anden - skal vi sige - mere tillidsfuld måde i en personlig mail.

Molos håndtering af dette er efter min mening helt symptomatisk, og bekræfter så rigeligt min vurdeing af hans adfærd.

Nu er der jo nok ikke mange som molo på Kandu, men jeg ville nok tænke mig om to gange inden jeg blev alt for personlig i en mail til en bruger som f.eks molokyle.

Med hensyn til din evntuelle vrede ove at blive "misbrugt" i et tilfælde som ovenstående, er jo forståeligt nok, men du skal ikke regne med Kandu's opbakning i en sådan sag. Du har jo trods alt selv skrevet, hvad der måtte blive offentliggjort.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-08-03 10:46

>ram

Hvis jeg skriver en privat mail, så er det fordi den ikke skal offentliggøres. Jeg har det på samme måde, som du har det, hvis jeg sender en privat mail, så er det med andre følelser, end her på kandu.

Det jeg skriver her på kandu er offentligt, og kan til hver en tid blive brugt imod mig.

Det er da misbrug at gengive en privat mail her på kandu.

mvh ans

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-08-03 11:26

>Ans.

Det man skriver privat, kan jo også blive brugt imod én (jvf. molos kopi af Toupies mail), men det forventer man jo ikke, og i tillid til dette agerer man anderledes.

Men et eller andet har div. kommentarer gjort ved ham - Han holder helt lav profil - klædeligt.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-08-03 12:35

>ram

Man forventer netop ikke at en privat mail senere hen vil blive "brugt" mod en et offentligt sted, det var det, som jeg ville blive meget vred over.

Han har holdt lav profil, men var dog på et par gange i går. Han flytter vel!!!!

mvh ans

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-08-03 12:40

>Ans

Enige er vi da Så godt han var på, men i ikke kontroversielle tråde

God weekend.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-08-03 14:10

>ram

Ja, jeg tror også, at vi er enige.

God weekend.

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-09-03 21:07

>ram

molo har startet en ny "klynketråd"

mvh ans

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-09-03 22:42

>Ans.

Har set det. En "Primadonna" må jo have en udgangsreplik der huskes

Forsøgte også at dreje den ind på sig selv i tråden:

http://www.kandu.dk/dk/spg/21760

Patetisk klynk

Hvad sker der på Kandu - den ene "Åndsbolle" efter den anden kommer med underlige spørgsmål.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-09-03 23:29

Du har da ret i at der er mange åndsbollespørgsmål. Det er ikke altid at jeg tror på at det er en ny bruger.
Til tider kan jeg også få den tanke at en bruger i god tid har oprettet flere profiler for at se hvordan brugerne reagerer på alle de dumme spørgsmål.

Jeg svarer da også på de dumme spørgsmål, men det skulle jeg nok holde op med.

Er det ikke en forkert tråd, som du henviser til?

mvh ans

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-09-03 23:35

>Ans.

Højest sandsynligt, med de dobbeltprofiler eller flere. Det er jo ikke altid til at vide om det er et skinspørgsmål, så svar du bare. Jeg springer mange over fordi jeg simpelthen ikke gider bruge tid på dem.

Jo, du har da ret - jeg kan ikke huske hvaed det så var for et spørgsmål, men finder det lige. Jeg tror det var et 3773 oprettede vedrørende tips, men jeg finder det lige.

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-09-03 23:43

>Ans

Her er tråden.
http://www.kandu.dk/dk/spg/21693#200703

Det var Brian der oprettede det.

Det er selvfølgelig ikke sikkert, at det er det han mener (altså hvad jeg tror) men med mit kendskab til ham, kunne det sagtens være et klynk, hvor han igen forsøger at dreje den, så det igen handler om ham.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-09-03 23:46

>Ans.
Smutter i posen - er rigtig træt. "Ses" Godnat

Mvh
Ram