/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Rammer i FrontPage
Fra : dat
Vist : 298 gange
50 point
Dato : 21-08-03 15:57

Hejsa.
Jeg har oprettet en del rammer i FrontPage. Og så vil jeg sætte et billede ind i én ramme, men jeg kan ikke få det til at placere sig præcist.
Bruger jeg absolut placering går der helt "ged" i den (ihvertfald i "Eksempel"-visning).
Jeg prøver på at bruge "Help" men den er ikke særlig præcis i dette spørgsmål.
Kan nogen hjælpe......
VH
dat

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 21-08-03 16:20

Hej Dat

Hvis du har dit billede i din ramme, kan du beslutte (som i word f.eks.) om det skal være højre- venstre - eller midterstillet. Du kan også højreklikke i din ramme, så kan du sætte en margin op, således du kan vælge, at billedet starter xxx efter rammens start eller slutter før rammens slut. Du kan vælge, om denne afstand angives i pixel (absolut) eller i % (så retter afstanden sig efter vinduets "åbningsflade")

Hvis der virkeligt går ged i din placering, kan det måske skyldes den måde, du har defineret dine rammer på. Rammerne i sig selv kan jo også angives som enten absolutte eller procentvise størrelse. Har du angivet den som absolutte, vil det betyde, at din størrelse er ens hver gang - åbner du derfor en hjemmeside uden at maximere til din "fulde størrelse", vil du ikke kunne se hele siden. Vælger du %-vis tilpasning, tilpasser rammerne sig til åbningen på vinduet - og specielt hvis du mixet tekst og billeder kan det let medføre, at tingene flytter til andre linier.

Det er faktisk ikke så svært, men man skal lige tænke sig om, hvordan man ønsker at hjemmesiden skal agere under de forskellige forhold for at lave det optimale fra starten.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-08-03 16:34

Eks. nyside>rammesider>delt lodret>ok>tryk ny side>indsæt>billede>fra fil>
marker billedet>værktøj på værktøjslinien>centrer
Det var en af metoderne - der er mange flere.
Den bedste måde at vise er: filer>vis i webbrowser.
Men du husker lige at starte med> filer>ny>websted........og opret webstedet på din
egen computer inden du går i gang. Dette websted bliver din grundpille i Front Pages.
Emesen.

Kommentar
Fra : dat

Dato : 21-08-03 20:21

Hejsa igen.
Jeg HAR udtrygt mig uklart -sorry.
Jeg mente ikke rammer - men Rækker, kolloner og celler - sorry.
Og så er det problemet opstår når jeg sætter et billedeind i en celle - så er det slet ikke til at styrre præcist.
VH
dat

Kommentar
Fra : dat

Dato : 21-08-03 20:21

Hejsa igen.
Jeg HAR udtrygt mig uklart -sorry.
Jeg mente ikke rammer - men Rækker, kolloner og celler - sorry.
Og så er det problemet opstår når jeg sætter et billede ind i en celle - så er det slet ikke til at styrre præcist.
VH
dat

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-08-03 20:41

Igen kan du sætte cellen = centreret
Selve tabellen kan centreres på siden
Tabellen kan angives i højde i % og bredde i %
cellen kan angives i H + B i %
Du kan justere billedet i cellen lodret og vandret
H-klik på cellene>genskaber> her er der mange mulighedder.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 50 point
Dato : 21-08-03 20:57

H-klik på cellene>egenskaber> her er der mange mulighedder.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : dat

Dato : 21-08-03 22:07

Tak for svaret emesen.