/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Ligningsdato
Fra : lufthoved
Vist : 689 gange
50 point
Dato : 18-08-03 23:09

Nogen der ved hvilke datoer, der er såkaldte ligningsdatoer...?
vh Rasmus

Kommentar
Fra : Halfi

Dato : 18-08-03 23:18
Kommentar
Fra : lufthoved

Dato : 18-08-03 23:30

Tak for det, men jeg tror ikke helt jeg kan finde ud af at læse den. Det skyldes at jeg har indleveret et yderligere fradrag fra 2002. Damen på skatteforvaltningen sagde at de ikke ville gøre noget ved det for næste ligningsdato... Ved du hvad det betyder....?

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 19-08-03 07:15

Hej Lufthoved

Du har ret i at det er svært at gennemskue indbetalinger af dit og dat, Moms, A´conto o.s.v.

Det bedste og mest præcise du kan gøre er at ringe til din lokale skatteregion og der spørge dig frem. Der er mange forskellige ligningsdatoer alt efter om det er som lønmodtager, lille firma. stort firma og sågar også selskabsform. Yderligere er der igen andre datoer for landbruget. Så ring til din skatteregion og få den rigtige besked....

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-08-03 08:05

Hvis de vil, kan de godt gøre noget ved det før næste ligningsdato.

Ligningsdato er den dato, hvor du skal have afleveret din selvangivelse.

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-08-03 08:09

Glemte lige at skrive at næste ligningsdato så er til næste år. Det vil sige, at de så overfører fradraget for 2002, som fradrag i 2003. Du kommer så til at vente 1 år. De kan godt ændre selvangivelsen, hvis de vil. Du skal bare være stædig.

mvh ans

Accepteret svar
Fra : ibasa

Modtaget 50 point
Dato : 19-08-03 14:19

Hej igen hr. Lufthoved

Begrebet LIGNINGSDATO findes ikke i officielle cirkulærer, bekendtgørelser eller lovtekster og det er ikke den dato hvor en selvangivelse skal afleveres. Mit bedste bud på det du har fået stukket ud er, at vi tager det op næste gang vi alligevel har fat i din selvangivelse og i forbindelse med den ligning indregner vi eventuelle forglemmelser / unøjagtigheder. Det tidspunkt er det du har fået som LIGNINGSDATO.

Sren Rskilde

Godkendelse af svar
Fra : lufthoved

Dato : 19-08-03 17:37

Tak for svaret ibasa. Det var bare fjong. Men hvis der er andre der ved noget må de gerne skrive

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 19-08-03 18:23

Det lyder alt sammen lidt underligt. Jeg har været ansat i skatteforvaltningen og jeg kender ikke udtrykket ligningsdato. Hvis ændringen er af bare nogenlunde betydning (beløbsstørrelse), kan jeg ikke forestille mig, at man vil "flytte" fradraget til næste år.
Imidlertid kan den ansatte have hentydet til kørselsdatoerne for slutopgørelser for 2002, det er nemlig sådan, at jo længere man kommer fra datoen for den normale udsendelse af slutopgørelsen, jo "sjældnere" kører statsskattedirektoratet ændringer for det pågældende år, dermed kan en ændring på nuværende tidspunkt let tage 5-6 uger eller måske mere, før du står med pengene i hånden - hvis sagen skal "lignes" (dvs skatteforvaltningen skal overveje, om du har ret til fradraget), vil det højst sandsynligt tage 2-3 måneder.

Hilsen Busken

Kommentar
Fra : lufthoved

Dato : 19-08-03 19:00

Tak for svaret. Det lyder meget sandsynligt. Det var noget i den retning jeg havde regnet (og håbet med) - da beløbet er forholdsvist stort.
Tak for hjælpen alle....

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 19-08-03 22:14

>hr. Lufthoved

Takker for dine points og er glad over at du kunne bruge det lidt luftige svar

Søren Rskilde