/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
hvad heder det
Fra : tom34
Vist : 707 gange
100 point
Dato : 14-08-03 18:46

hvis man skal søge et job der omfatter fluefiskeriet og skal give det et navn hvad kan man så kalle det. Det job jeg søger har med alt grejet at gører der må da for pokker værer merer på nettet end man tror Jeg har søgt og søgt men ingen ting. Det er et fag jeg brander for at komme igang med evt hos scierra eller barer det der linder ( jeg går snart i panik)
mvh Tom

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 110 point
Dato : 14-08-03 18:54

Hej Tom
Mon ikke fiske instruktør skulle dække det. Ved at lave en Google-søgning på dette, så fremkommer der flere emner, som du evt. kan rette henvendelse til... se http://www.google.dk/search?q=fISKE+INSTRUKT%C3%98R&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=cr%3DcountryDK
Nygge...
Søren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-08-03 19:07

Det kommer jo an på om det er den mekaniske/tekniske side af fiskeriet, eller det er den side af fiskeriet som en fiskeinstruktør arbejder med. Eller er det konstruktion og udvikling af selve fluen.
Nogle specialjob kræver en eller anden form for grunduddannelse, som i mange tilfælde må tages først. Jeg vil tro at det mekaniske/tekniske job nok kræver en finmekaniker - uddannelse. Drømmejob er der desværre ikke så mange af, men de findes, måske ikke lige henne om hjørnet, men de findes.
Emesen

Godkendelse af svar
Fra : tom34

Dato : 14-08-03 19:11

Tak for svaret CLAN.
jeg må få set det igemmen og skulle du falde over ligt merer så værer rar at mail til
tom.erngaard@stofanet.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-08-03 19:17

Jeg har lært det hedder; professionel lystfisker. Altså; lystfisker af profession. Det gælder for personer som f.eks. Carsten Faber; kendt fra fiskeavisen, Niels Vestergaard; kendt for sine bøger om fluefiskeri bl.a. og 'Skøre Kugler' som Rex Hunt; kendt fra Discovery Channel, samt mange andre der lever af at lystfiske og formidle deres viden og oplevelser mod betaling.

En 'fiskeinstruktør' arbejder med oplæring af lystfiskere og 'arbejdet' er af mere pædagogisk art.

Hvis det er som forfatter til litteratur eller instruktions videoer ville jeg kalde det; lystfisker skribent.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-08-03 19:38

Hej Tom

Under min færden på nettet, fandt jeg en side: http://www.flycasting.dk hvor 2 gutter igennem Federation of Flyfishers Europe har fået diplom, som flueinstruktører. Sjovt nok er det den første side der springer frem, hvis du følger CLAN's link ovenfor. Den uddanelse er der kun 36 i europa der har Hvis det har din interesse kan du søge optagelse her: http://www.fffd.dk/ .
Jeg ved det ikke var en uddanelse du er ude efter, men de to gutter afholder flere kastekurser årligt og det kunne jo være de var interesseret i en suppleant eller en tredjemand der kunne undervise i fluefiskeri i almindelighed og ikke bare kastene. Derfor mente jeg ovenstående måske var relevant.
Du skal vide der er mange flere muligheder end netop SCIERRA, VISION f.eks. er også dansk for en stor del af det og danmarks sportfiskerforbund: http://www.sportsfiskeren.dk/sektioner/Instruktoerer/ bruger også instruktører.

Alternativt syntes jeg da ikke du skal holde dig tilbage for at springe ud i det på egne ben. Jeg ved bombesikkert, at mange ikke mindst turister gladeligt vil betale for en instruktion i hvordan og hvor man fisker i et given vandløb. Mit råd er:specialiser dig i at fiske i en 2-3 forskellige vande og lav lidt reklame for dig selv evt. syd for grænsen. Husk på at du med minimal satsning kan lodde stemningen inden du for alvor kaster dig ud i det.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-08-03 19:47

Et kort kursus hos VPC (Voksen Pædaogisk Center). 4 uger's VPG (Voksen Pædagogisk Grunduddanelse) ca. 3000.- kr. vil øge dine muligheder ved ansøgning som flue-/fiskeinstruktør på din C.V.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-08-03 20:36

minimal =minnimal

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 14-08-03 20:52

til srhansen mange tak forsvaret skulle du have flerer ting er du velkommen til at mail
til tom.erngaard@stofanet.dk ikke for glemme molokyle tak skal du have

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-08-03 21:10

Tak tom34 og velbekomme. Som gammel computernørd bør jeg måske fortælle dig; når man i tekst opgiver sin E-mail adresse, bør man skrive : tom.erngaard ->snabel A<- stofanet.dk , den fatter søgemaskinerne nemlig ikke, så du bliver fri for junk-mail. Mennesker derimod forstår det godt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-08-03 06:46

Hej Tom,
Du kan prøve at henvende dig til en af mine venner, som er ret bevandret inde for fluefiskeriet, han hedder Tommy Olinsson og har e-mail olinsson@mobilixnet.dk hils ham fra Søren Marquardsen (mig). Han kan helt sikkert hjælpe dig med yderligere spørgsmål. Til oplysning, så vil du også finde Tommy på nogle af de henviste links fra srhansen, da Tommy nok er en af de mest kendte fluebindere og instruktører i lille danevang... sjovt nok, så glemte jeg helt at henvise til ham i mit første svar (bedre sent end aldrig).
Knæk og bræk...
Søren