/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
internettet
Fra : cccf
Vist : 548 gange
50 point
Dato : 14-08-03 18:13

Når jeg går på nettet popper der et vindue op der fortæller mig at jeg har et minut til at gemme mine data da mimpc derefter vil og bliver lukket.
der står NT authority/system
Remute procedure CALL (RPC) sluttede uventet
Hvordan undgår jeg denne meddelelse og følgende handling.

Accepteret svar
Fra : kenneth24

Modtaget 60 point
Dato : 14-08-03 18:18

Hejsa CCCF

Du er blevet smittet af den nye orm der hærger hele Europa i øjeblikket. I din system32 folder under windows ligger der en fil (msblast.exe) Den sletter du og så installerer du denne patch: http://microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=2354406C-C5B6-44AC-9532-3DE40F69C074&displaylang=da (hvis det er en dansk XP !!)

Ellers hedder den :http://microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=2354406C-C5B6-44AC-9532-3DE40F69C074&displaylang=en

Hvis du har et antivirus program, så opdater også det. De er ved at have opdateringer ude alle sammen, så du undgår den orm.

Søg evt. i din registreringsdatabase efter : msblast.exe og slet de nøgler du evt. finder der !!

Held og lykke

/Kenneth

Kommentar
Fra : kenneth24

Dato : 14-08-03 18:28

Eller her et link hvis du vil læse mere om den:

http://www.microsoft.com/danmark/security/blaster.asp

/Kenneth

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 14-08-03 19:18

hejsa
ja du har ormen
her kan du hente hjælp til at gøre så du kan få tid til at gå på nettet og få fjernet den igen
Mine venner havde den også og de klarede det via dette link. Hvis du er hurtig kan du godt nå at gemme siden inden den afbryder forbindelsen
http://www.spywarefri.dk/

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-08-03 16:39

Eller også her for at få ormen fjernet først og så lave opdateringen senere:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe

mvh srhansen

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 16-08-03 08:40

hej srhansen
Jeg har hentet fixBlast men den har ikke fjernet min virus.
Jeg har slettet msblast.exe.
Cccf.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 16-08-03 08:40

hej srhansen
Jeg har hentet fixBlast men den har ikke fjernet min virus.
Jeg har slettet msblast.exe.
Cccf.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-08-03 09:20

Hej Cccf

Den korrekte rækkefølge er følgende:

1. Luk port 135 TCP, ormen bliver startet via denne port.
2. Fjern nøglen "windows auto update"="msblast.exe" i registry under "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run", det gør at ormen ikke startes næste gang du starter computeren.
3. slet msblast.exe
4. Lav sikkerhedsopdateringen fra microsoft
5. Luk port 4444 TCP, trojan
6. Luk port 69 udp, sender Mblast.exe til andre.

Fixblast ordner meget af ovenstående undtagen at lukke portene og lave opdateringen fra microsoft.
Hvis computeren lukker ned inden fixblast er færdig, er du nødt til at køre fixblast igen når den starter op.
Hvis du selv manuel har slettet Msblast.exe, er du nød til også selv at slette nøglen i registreringsdatabasen.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 19-11-04 10:06

Hejsa
Spørgsmålet har været åbent længe nu, du skal huske at lukke spørgsmålet. Dette gøres ved at trykke i højre hjørne, på accepter svar ovenover det svar, du synes er bedst. Har du ikke fået et svar, der er tilfredsstillende, så kom med en kommentar her, så kan der måske komme et brugbart svar

Ha' en fortsat god dag

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 19-11-04 10:22

Tak for svaret kenneth24.