/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
KOK
Fra : dko5537
Vist : 314 gange
50 point
Dato : 13-08-03 14:01

Hvilke fag fra folkeskolen skal man have for at kunne starte på kokkeuddannelsen? Skal man f.eks. have haft tysk i folkeskolen?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 13-08-03 14:18

Der er ikke generelle krav til nogen fag, ud over dem der hører til folkeskolens afgangsprøver, for at komme i lære som kok, og dermed på kokkeskolen.

Tysk er altså ingen betingelse.

Mvh
Ram

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 60 point
Dato : 13-08-03 14:38

Hejsa
Du kan kigge ind på http://www.hrs.dk/hrs.asp?websidefolder=33&websideid=216 og læse om uddannelsen som kok.
Hygge...
Søren

Godkendelse af svar
Fra : dko5537

Dato : 16-08-03 11:21

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : johanne1

Dato : 29-10-03 11:11

Hejsa.Jeg har taget grunduddannelsen i Århus teknisk skole i 1986,og var startet i praktik,men måtte stoppe pga.lukning af restauranten.Så jeg var nød til at stoppe min uddannelse som kok permenent,og tog istedet pædagog uddannelsen,men kokke-udd.har altid intresseret mig meget,men har udskudt det så længe med at tage det op igen.Så for ikke ret lang tid siden kontaktede jeg min gamle skole,om min uddannelse er blivet for gammelt til at fortsætte,nej det var det ikke.så det var bare med at for mig skrivet op på teknisk skole.
Nu kommer det store spørgsmål:
Jeg har en stort gæld, i både der og her som jeg betaler stabilt hver månede.Har jeg muligheder til at søge uddannelsesstøtte?
Jeg er gift,og har to børn.Vi har begge fast arbejde!
Jeg er meget spændt på svaret,så skynd jer!

Kommentar
Fra : johanne1

Dato : 29-10-03 14:23

Hallo!
Jeg kan se at jeg er kommet til at skrive noget på feltet kommentar om mit spørgsmål,men hvor kan jeg se om der er svaret på skrivelsen?????

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-10-03 14:36

Johanne1... du kan ikke stille spørgsmål på en lukket streng - i øvrigt ikke god kotume at spørge på andres strenge. Opret dit eget spørgsmål... ta' lige og brug et minut eller to på at gennemlæse punktet "Kom godt i gang" øverst oppe til venstre.
Hygge...
Søren

NB: Forvent ikke svar igennem dette spørgsmål, du kan derimod bruge / læse om de oplysninger / svar der er afgivet til doko5537