/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Fiskeri ved Smidstrup Strand ?
Fra : molokyle
Vist : 2524 gange
247 point
Dato : 08-08-03 13:41

Hvis det skulle være forbigået nogens opmæksomhed skal jeg på fiskeri natten mellem lørdag og søndag d. 9-08-003 ved Smistrup Stand i Nordsjælland, lidt vest for Gilleleje.

Er der nogen gæve lystfiskere her på kandu.dk der kender noget til området?
Hvad skal jeg gå efter. Ørred, torsk, flade, makrel, hornfisk, fjæssing, ulk...

Hvilke redskaber skal jeg bruge denne nat: Flod, bundsnøre eller spinnefiskeri?

Jeg har netop købt et selvlysende blink fra HAMLET; Ophelia 20g. Skal aktiveres i 1 minut og lyser så i ca. 15 minutter. (Har tjekket, go' nok!) Nogen der har erfaringer med selvlysende blik om natten? Evt. med knæklys?

HASTER... og TAK...

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 257 point
Dato : 08-08-03 13:56

Jeg er ikke spor misundelig, så jeg synes du skal gå efter ulk og fjæssing
-----

Nå, jeg ville bruge langtsom overflade spin med ikke for store woblere. Ørred torsk hornfisk og hvis du er heldig makrel
Højtgående flue er også en mulighed. - Mede med flod og sildestykker en anden mulighed

knæk og bræk

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 08-08-03 13:56

Måske ikke så fyldig, men nogenlunde præcis

http://www.sportsfiskeren.dk/info/fiskevand/Frederiksborg_Amt/smidstrup_strand/

Mvh Erling

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-08-03 14:22

Jens_T -> Fjæssing er skam en fremglimragende spisefisk, der ikke skal forklejnes. Mangen en go' middag er blevet lavet på fjæssing ved Nøddebohuse, øst for Hundested !!! Kogt med persillesovs og nye kartøfler. Uhhm.. Herreret

erling_l -> Indtil videre ser det via dit link ud til at jeg skal fortsætte mod Udsholt Strand. På nogle kort kan jeg se at ækvidistansen trækker ind mod kysten med dybere vand til følge. De 'berømte' badekar kan jeg ikke imiddelbart finde på kortene, men de må ligge mellem Smidstrup og Udsholt, tættest på sidstnævnte.

Ps. Kom endelig med kommentarer til natfiskeri i almindelighed. Jeg giver alligevel først point, når jeg kommer hjem fra turen. Forhåbentligt med en fyldig fangst rapport

</MOLOKYE>

Kommentar
Fra : mikogjim

Dato : 08-08-03 14:45

Bundsnøre efter fladfisk hele dagen ,Spinne markreller meget tideligt om morgenen (ved solopgang+2-3timer,Torsk/ørrede om natten til formiddagen. D.v.s. hele grejkassen Hæ.
Har prøvet knæklys , men jeg syntes ikke det fangede bedre end mørke blink/spinnere.
Terminator 18/20g. er også et godt valg.
Knæk og bræk

Mik.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-08-03 17:02

mikogjim -> Desværre kan jeg ikke fiske om dagen. Turen går fra Christianshavn lørdag kl 18. med hjemkomst samme sted kl. 9 søndag ...og Hæ selv: Grejkassen er fyldet til bristepunktet. (..med forventninger )
Hva' anbefaler du til makrel ?

Hva' med store sorte ophængerfluer 40 cm. op ad linen og en lysperle lige før svirvlen over blinket ? (Sort/Hvidt-el.-Blank, selvfølgelig!) Det er, hvad jeg plejer at bruge, men nu er det jo heller ikke noget 'plejehjem'

Jeg flue-fisker aldrig, men min kammerat skal prøve for første gang. Go' fornøjelse si'r jeg bare...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-08-03 17:05

Ps. Hér er min første fisk : http://home20.inet.tele.dk/friheden/mig.html

Ja, undskyld.... Jeg ku' ik' la' vær'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-08-03 09:55

Iaften går det løs. Jeg har sgu så mange point, jeg lige smider 47 ekstra oven i hatten.

Nu bli'r det jo stille vejr, så er der nogen der har efaringer med swim-feeder's til bundsnøre ?

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 10-08-03 13:45

Tæt på JensT... :

1. stk. 9cm. 37 g. Ålkvabbe + 1. stk 21 cm. fjæssing. + 1 stk. Matas sandal + 1 pose fra Bioderm.

Alt taget på spin med Sort/Messing m/Røde finner : 25 g. Toby. (...fanger forøvrigt; grøde, snask og fedtemøg som en drøm )

ALT prøvet; Heldig? = Nej

Turen gav desuden et besøg til Hillerød Sygehus med første mand der landede en fjæssing i BEGGE hænder !

</MOLOKYLE>