/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
mouselistner
Fra : thomas3650
Vist : 565 gange
100 point
Dato : 30-12-01 18:49

hvordan kan jeg få min mouse listner til at regere på et billed eller et regtangel på min applet på forhånd tak.

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 01-01-02 09:17

Er det din Java Applet du mener ?
-og hvad er det den ikke vil ?
Mouse Listner - den må du forklare nærmere.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-01-02 15:45

D. Sun, 30 Dec 2001 17:48:43 GMT syntes "thomas3650"
<thomas3650.news@kandu.dk> at dk.edb.programmering.java skulle vide at
<gkIX7.6853$Zm5.788186@news000.worldonline.dk>.

>hvordan kan jeg få min mouse listner til at regere på et billed eller et
>regtangel på min applet på forhånd tak.

Hvilke klasser er det mere specifikt?

Ellers kan du prøve at se om de pågældende objekter nedarver metoden
addMouseListener(MouseListener). Suns JAVA-API.dokumentation er altid god
at kigge på. Du kan finde den via java.sun.com, hvor den også kan hentes i
en .zip-fil, hvilket kan anbefales.

--
Mvh. Simon Mikkelsen, ingeniørstuderende

www.zipstat.dk Gratis, reklamefri tæller/statistik til enhver hjemmeside
-Se bla. hvor dine besøgende kommer fra, og brug den usynlige tællerkode.

Kommentar
Fra : thomas3650

Dato : 01-01-02 21:48

det er på min java applet har jeg et billed som jeg gerne vil have når man klikker på det skal der ske et eller andet

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 03-01-02 00:00

Hej thomas3650

hvis du bare tegner på dit panel ved hjælp af dit graphics objekt, så bliver du nødt til at vide hvor dit billede er, så sætte en mouselistener på din applet, og finde ud af hvor musen er.

Mvh
Parkenss

Accepteret svar
Fra : vestergade

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-02 08:33

Hejsa

I JDK'en kan du under demo/applets/ImageMap/ finde en demo (med source), hvori der er en applet, med områder der kan trykkes, og hvor der "sker forskellige ting"....

MH
Vestergade