/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Medaljer
Fra : dabj
Vist : 1475 gange
100 point
Dato : 19-07-03 09:56

Hvor mange forskellige medaljer findes der indenfor katagorien "Dronningens Fortjenstmedalje"??
Jeg ved at den fås med og uden krone, men er der andre udgaver? og hvilke regler gælder der for tildeling?
Kan nogen hjælpe med med dette, gerne links.
M.v.h.
John

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-07-03 10:08

Kopier ..Dronningens Fortjenstmedalje.. på google og der kommer mange links frem , god fornøjelse.
Senta

http://www.google.com/search?hl=da&ie=ISO-8859-1&q=Dronningens+Fortjenstmedalje&btnG=Google-s%F8gning&lr=lang_da

Accepteret svar
Fra : kanjegik

Modtaget 110 point
Dato : 19-07-03 10:59

Hej dabj,
Der er sørme ikke så meget hjælp at hente på internettet - mærkeligt nok! Heller ikke med Googlesøgningen, da den mest viser hvem der har fået....
Der er en anelse her: http://www.fns-naestved.dk/Danske%20Dekorationer.htm - men ikke særligt forklarende

Du må nok en tur på biblioteket og låne denne bog:

[citat]
90.89
Stevnsborg, Lars
Danmarks Riges medaljer og hæderstegn 1670-1990 = The decorations and medals of Denmark / Lars Stevnsborg ; figurer af Inger Bjerg Poulsen - - [Kbh.] : Ordenshistorisk Selskab ; [Odense] : i kommission hos Odense Universitetsforlag, 1992 - 384 sider: ill. ; 30 cm

Dansk samt delvis engelsk tekst.
I kolofonen: Danmarks officielle belønningsmedaljer, erindrings- og hæderstegn.
Litteraturhenvisninger.
[/code]

Mvh

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-07-03 11:18

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-07-03 11:41

-> senta
Tak for hjælpen, men den side havde jeg godt set, den giver bare ikke svar på mine spørgsmål.

-> kanjegik
Bogen er en løsning, men det er da mærkeligt at der ikke er noget på nettet(det er vel et spørgsmål om at finde det)

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-07-03 11:43

Jeg kan i hvert fald ikke finde det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-07-03 11:49

Prøv www.google.dk kongelig medalje ?

sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-07-03 12:09

Dronningens Fortjenstmedalje findes i guld ,sølv, den får du for lang og tro tjeneste ved samme arbejdsgiver.
Det er din arbejdsgiver eller kollega der indstiller til Dronningen at du har udført et godt arbejde det samme sted de sidste 25 år osv.
Senta

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-07-03 12:09

Hej dabj.

Nu har jeg ringet til Amalienborg. Det er ikke muligt at finde det på nettet. Du er velkommen til at ringe i kontortiden på tlf.nr.: 33 40 10 10, så vil de kunne oplyse dig det.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-07-03 12:18

-> senta Så ved jeg da at den fås i både sølv og guld samt med og uden krone, det hjælper ~~~ sammen.

-> ans Håber ikke du forstyrrede "Fruen" i frokosten.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-07-03 12:21

I mit tidligere indlæg, hvor jeg henviste til google kongelig medalje? har Net-Produktion A/S haft en samtale med Dronningens kabinetssekretær vedr. medaljer.

mvh ans

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-07-03 12:31

-> ans
Jeg prøver senere med Net-Produktion, for lige i øjeblikket kan jeg ikke åbne siden med samtalen.
M.v.h.
John

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-07-03 12:41

prøv at læse hvad der står om ordner i dette Link.
http://www.humanisme.dk/art14000.htm

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-07-03 12:52
Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 19-07-03 14:22

Tak for svaret kanjegik.